Followers

Wednesday, April 20, 2011

Mari Kita Menjadi Racist: LGE MInta CM Melantik Wakil Cina Dalam Kerajaan Sarawak.

Makin jelas, DAP sebuah parti kaum Cina yang hanya memperjuangkan kaum Cina saja. DAP baru saja menyembelih saudara mereka SUPP kerana kesalahan SUPP menjadi 'talibarut' BN. DAP mengatakan BN merupakan parti ketuanan UMNO(Melayu). Sebenarnya, DAP pula parti ketuanan Cina. Dan Cina menyokong sebulat suara. 

Sekarang sudah jelas, PR merupakan parti ketuanan DAP.

Chua Soi Lek, Presiden MCA sekutu BN minta SUPP menolak lantikan sebagai Menteri Sarawak. Taib Mahmud mengekalkan wakil Cina SUPP yang terselamat dari 'massacre' DAP. MCA mendesak SUPP jangan menerima lantikkan itu kerana sebagai parti yang hanya mampu deliver dua kerusi saja, SUPP sepatutnya tidak menerima jawatan itu.

Paling menarik, Lim Guang Eng pula menyatakan pendiriannya; jika benar kerajaan BN ingin melaksanakan 1Malaysia, BN perlu melantik wakil kaum Cina sebagai menteri di Sarawak. Oleh kerana DAP merupakan pembangkang, hanya dua dari wakil kaum Cina SUPP yang boleh dilantik. Sebagai parti, DAP menyembelih saudara mereka, SUPP namun sebagai chauvanist Cina, DAP masih mahu SUPP mewakili kaum Cina. Tidak rasiskah ini?

1Malaysia telah dicemuh oleh pembangkang. Sekarang 1Malaysia menjadi alat mereka pula. Jika kita ambil semangat 1Malaysia, Lim Guang Eng juga boleh bersara dan memberi jawatan Ketua Menteri Pulau Pinang kepada orang Melayu. Jika tidak mahu orang Melayu, berikan kepada orang India. Tidak perlu ambil Melayu dari UMNO, berlambak Melayu PKR atau India PKR. Mengapa Lim Guang Eng tidak 'walk the talk'? Mengapa Lim Guang Eng menyibuk urusan BN?

BN merupakan sebuah parti majmuk, diwujudkan untuk menjaga kepentingan seluruh kaum di Malaysia. UMNO sebagai mainstay dalam BN pernah boleh merampas Pulau Pinang dari kaum Cina, apabila majoriti DUN dimenangi oleh UMNO ketika era Tun Mahathir. Walaupun didesak oleh UMNO Pulau Pinang, demi menghormati kaum minoriti, Tun mahu Ketua Menteri Pulau Pinang kekal ditangan Gerakan. Dan Pulau Pinang kekal berketua menterikan kaum Cina, cuma bertukar parti saja dari yang bekerjasama dengan BN kepada pembangkang. 

Siapa lebih adil di sini?

PAS masih tidak sedar lagi siapa DAP yang sebenar? DAP parti rasis Cina. Period. DAP asalnya lahir dari PAP parti Lee Kuan Yew yang bercita-cita ingin menakluk Malaysia jika Singapura tidak dikeluarkan dari Malaysia. DAP ingin meneruskan cita-cita untuk menjadikan Malaysia ini negara kaum Cina seperti Singapura. Jika DAP berjaya mengalahkan BN, selepas itu meletak PM Melayu sebagai boneka, mereka yang menguasai kerajaan boleh saja import kaum Cina dari China, Singapura dan berbagai pelusuk dunia untuk meramaikan mereka seperti Lee Kuan Yew buat di Singapura.

Lambat laun jika PR memerintah, DAP dengan halus mengimport kaum mereka akan menjadi majoriti dan akan terhapuslah Malaysia sebagai negara orang Melayu. Mari kita lari ke Brunei atau Indonesia.

Jangan termakan janji manis DAP kononnya mereka parti liberal, Malaysia untuk orang Malaysia, Middle Malaysia dan sebagainya. Untuk orang PAS, dengar nasihat ini: DAP seperi api, ketika kecil adalah kawan, setelah besar adalah lawan. Dan apabila mereka sudah 'besar' bukan mudah untuk melawan mereka lagi.

Mari kita berterus terang hakikat ini perlu dicerna dengan baik oleh PAS kerana sekarang bukan lagi DAP v BN, tetapi Cina v Melayu.



6 comments:

Anonymous said...

Saya setuju dgn pendapat tuan

SEDAR DAN BANGKIT LA WAHAI MELAYU SEKALIAN SEBELUM TERLAMBAT...

"BERSATU TEGUH BERCERAI ROBOH"
"CUBIT PEHA KIRI PEHA KANAN PON TERASA SAKIT"
"TAKKAN HILANG MELAYU DI DUNIA"

Untuk Renungan Bersama:

Di zaman ini. Kerana kepentingan peribadi statement2 yg tertera di di atas telah di jadikan hiasan sajer dan sudah tidak di praktikkan lagi...

AMAT MENYEDIHKAN...

Anonymous said...

Bro,

I hope Pehin Mahmud Taib can send some message to Chinese voters on behalf of DS Najib by not appointing Chinese representative to Deputy Chief Minister .

Ini asyik Chinese saja hantar isyarat. No harm kalau UMNO hantar isyarat pula . Should be two ways communication.

Insyaallah ramai orang Melayu akan sokong UMNO sebab dah tak ada phobia Pak lah and KY .Stronger UMNO will help MCA and Gerakan to gain their position . kalau depa gempar ,UMNO should gempar them too.

Chinese pandai matematik and let them play with figure.They understand the outcome for every action taken by them so let them faced the consequences.

I strongly believe that UMNO or PPB should immediately send signal to Chinese voter .

hangkedee said...

Macam mana nak sedar mereka sedang enak menikmati daging panggang Dapig.Bodoh punya melayu Pas+PKR

Takaful PruBSN said...

tak salah melantik kaun cina sebagai salah seorang exco di negeri serawak....jika wakil Cina takda dalam kerajaan serawak....bukan la dipanggil 1Malaysia...ini masalah kecil je......mereka dah kalah nak buat camner..yang penting..kuatkan barisan....buat tindakan...pantas bertindak.....jangan mencari kesalahan....hidup melayu

sri tribuana said...

Salam semua,

Saudara Takaful PruBSN, ini bukan masalah betul atau salah, tapi ketegasan. Pengundi Cina perlu faham every action has a equal reaction. Seperti kata bro Anon 12:21, asyik Chinese jer dok hantar message, apa kita org Melayu tak boleh hantar message?

Anonymous said...

nk komen lebih lebih takut di katakan rasis...kena pulak ISA nanti...pandang..baca...lepas tu pendam...diam...!!!...