Followers

Thursday, April 21, 2011

Ucapan Violet: Lantunan Pre-13 Mei.

Setan ini sudah lama menghasut api perkauman di Malaysia

ADUN Pending, Violet dari DAP berucap membakar semangat kaum Cina di Sarawak dengan mengatakan Cina sepatut menjadi Ketua Menteri dan mempersoalkan mengapa selama ini Melanau dan Melayu sahaja. Ada sumber mengatakan dia juga berkata Melayu dan Melanau patut dinyahkan dari Sarawak.

Ini ucapan sebelum DAP memenangi 12 kerusi. Selepas menang, DAP telah mengeluarkan kenyataan demi kenyataan yang mengguris hati orang Melayu. DAP menghasut orang Cina, dan orang Kristian agar membenci Melayu/Islam. Mereka makin berani, dan makin kurang ajar.

Selepas lebih 40 tahun peristiwa berdarah 13 Mei 1969, DAP kembali lupa api perkauman yang mereka hasut ini akan membesar dan makin membara, menunggu masa untuk meletus seperti Gunung Berapi Krakatau. Mungkin Setan Racist DAP, Lim Kit Siang masih ingat kejadian 13 Mei, namun beliau membiarkan generasi baru DAP bermain dengan api.

Keadaan sekarang ini hampir sama dengan sebelum berlaku 13 Mei 1969. DAP dan Gerakan(ketika itu pembangkang) memenangi banyak kerusi kaum Cina, sementara PAS dengan fatwa kafirnya berjaya menarik pengundi luar bandar dan tidak mengundi UMNO. 

Sebelum meletus 13 May, ada dua kematian yang berlaku. Kematian seorang pekerja UMNO di Pulau Pinang yang dibunuh oleh belia dari Parti Buruh, dan kematian seorang pekerja Parti Buruh yang terbunuh di Kepong, Selangor. Kematian pekerja UMNO itu ditutup dan dikebumikan dengan senyap-senyap. UMNO bimbang kematian ini akan dieksploitasikan oleh golongan radikal dan akan mencetuskan rusuhan kaum.

Sementara itu kematian seorang Cina dari Parti Buruh, dijadikan propaganda bagi membenci kerajaan. Kematian Cina itu diarak dengan kehadiran seramai 3000 orang pada 9 May 1969 di Kepong dalam usaha untuk menaikkan kemarahan kaum Cina.

Sekarang ini kematian Teoh Beng Hock seolah-olah lakunan semula kejadian itu. DAP memainkan sentimen racistnya untuk menanam kebencian kaum Cina terhadap kerajaan BN. Boleh dikatakan kerajaan BN adalah kerajaan Melayu, disokong oleh MCA dan MIC serta parti-parti komponen yang lain.



Anehnya di Malaysia, jika Violet berucap sedemkian, beliau akan jadi wirawati kaum Cina dan tidak dianggap racist. Jika ada pemimpin Melayu yang berucap hanya menyatakan Malaysia ini asalnya Tanah Orang Melayu, ianya sudah menjadi racist. Sampai bila DAP boleh memainkan sentimen racist tetapi menjadi wira dan jika Melayu bermain sentimen yang sama, Melayu akan dicerca sebagai racist?

DAP boleh terlepas begitu sahaja dan boleh terus menghasut, sementara orang Melayu memendamkan kemarahan dan gelora. Sebenarnya sungguh membahaya apabila Melayu memendamkan perasaan mereka. Mungkin DAP sudah lupa bahana 'the grapes of wrath' orang Melayu. 


Menurut laporan rasmi Polis, seramai 196 orang mati, 149 orang cedera, 753 kebakaran harta benda, 211 buah kereta dimusnahkan, seramai 6000 orang penduduk Kuala Lumpur(90% Cina) hilang tempat tinggal. Seramai 300 keluarga Cina telah dipindahkan ke Stadium Merdeka dan Tempat Tinggal Sementara Tiong Nam. Mereka dilindungi oleh Rejimen Askar Melayu dan Polis dari bahaya serangan mob Melayu yang menggila. Polis yang selalu di kutuk oleh DAP.

Kita tidak mahu lagi 13 Mei. Kita mahu hidup aman dan harmoni. Saya masih mahu berbual-bual dengan jiran Cina saya tentang kereta Sonatanya. Malah ibu jiran Cina saya itu pernah mencium pipi anak saya dengan penuh kasih mesra. 

Saya tidak mahu Malaysia masih mempunyai grafik yang mengerikan seperti ini:

Korban 13 Mei.

Kerosakan harta benda

Akibat rusuhan

Semuanyan kerana ini:

Kebodohan politik perkauman memakan diri.

Kasihani mereka, dan masa depan mereka:

Bercinta lebih baik dari berperang.

KATAKAN TIDAK KEPADA RACISM

DAP ADALAH RACIST DAN RACIST ADALAH DAP.

DAP=RACISM

JADI KATAKAN TIDAK KEPADA DAP!


No comments: