Followers

Thursday, April 28, 2011

Anwar Liabiliti Kepada PR.

'Anugerah Tuhan' ini sudah semakin menjadi liabiliti kepada Pakatan Rakyat. Sudah banyak peristiwa yang berlegar sekitarnya menjadikan Pakatan Rakyat makin tidak keruan. Dalam isu video seks, kita boleh lihat baik DAP mahupun PAS tidak mempertahankan Anwar. Anwar, bertarung sendirian dalam peperangan ini.

Malah sudah ada kekalutan sesama mereka berkaitan video seks ini. Azmin Ali membelasah Mustafa Ali apabila Setiausaha Agung PAS itu membuat kenyataan PAS akan menyatakan pendirian setelah mendapat hasil siasatan polis. Soal moral Anwar sudah mula menakutkan PAS untuk terus dikaitkan dengan Anwar.

Tambahan pula kes liwat sudah makin hampir ke penghujung setelah Anwar berjaya memaksimumkan penangguhan kes berkenaan.Dan strategi Karpal yang ingin membukti Saiful bukan mangsa tetapi rakan subahat suka sama suka dalam isu liwat juga tidak memberi kelebihan kepada Anwar. Anwar semakin terhimpit.

Terus terang saya tidak minat dengan isu video seks dan kes liwat ini. Namun saya merasakan karier politik Anwar sudah makin ke penghujung. Ketiadaan Anwar nanti bermula pengakhiran PKR. Dan Anwar tidak ada pilihan. 

Anwar makin ditinggalkan oleh sekutu-sekutunya.

No comments: