Followers

Wednesday, September 15, 2010

Jangan Politikkan Pembunuhan Sosilawati.

Saya mengucapkan takziah kepada keluarga Arwah Sosilawati, Ahmad Kamil Abd Karim, Noorhisham Mohammad dan Kamarudin Shamsudin. Alfatihah dan semoga roh saudara sekelian ditempatkan Allah bersama orang-orang yang mulia.

Saya kesal kerana kes pembunuhan ini telah dipolitikkan. PAS dan PKR telah mengaitkan kerajaan BN dan Antatulya. Mahfuz Omar dan Nizar Jamaludin telah mengeluarkan kenyataan yang tidak berkaitan dengan kes ini. Beberapa rakan blogger mesra kerajaan juga mengaitkan pembunuh yang kebetulan keturunan India dan ada kaitan dengan Hindraf dan DAP.

Mari kita kembali kepada pemikiran rasioanal. Ini kes bunuh. Plain and simple. Biarkan PDRM menjalankan tugas mereka hingga kerja-kerja selesai. Mari kita berdoa agar mereka dapat membawa si pesalah ke muka keadilan dan menerima hukuman yang setimpal. Ini bukan isu perkauman. India pembunuh, atau Melayu pembunuh atau Cina pembunuh tidak ada bezanya. 

Apa-apa bangsa mempunyai orang jahat dan orang baiknya. Ini kenyataan universal. Kesalahan individu tidak boleh di 'bin'kan kepada bangsanya. Biarkan hanya Lim Kit Siang sahaja yang akan 'bin'kan segala perkara kepada kesalahan bangsa Melayu. Hatta jika ada lembu mati dilanggar lori juga adalah salah bangsa Melayu bagi Lim Kit Siang dan DAP.

Saya teringat cerita tentang Umar Mokhtar dalam filem 'Lion of the desert'. Dalam filem berkenaan, seorang pengikut Umar Mokhtar menembak seorang askar Itali yang sudah menyerah diri. Apabila Umar Mokhtar melarang beliau menembak lagi askar yang lain, pengikutnya berkata: "They did this to us." Dan Umar Mokhtar menjawab: "They are not our teachers."

Saya ingin melihat akhlak sedemikian ada pada pemimpin PAS seperti Mahfuz Omar dan Nizar Jamaludin. Baca Minda Intelek Melayu disini.

Jangankan peribadi Rasulullah, peribadi pemimpin Libya ini pun pemimpin PAS tak boleh hendak hayati. Ini termasuk Nik Aziz.


6 comments:

Anonymous said...

BRO,,,BRO ALL THIS OPPOSITION BUKAN TAHAP CARA PEMIKIRAN YOU
TAKDA GUNA NAK NASIHAT OTAK2 BELUMUT TU ,,,TAK USAK U NAK BAGI CONTOH ORG MACM UMAR MOKTAR CUKUP CONTOH MACM MAMFPUS P LULUS SRP OR NIZAR EX-MB TITTLE IR -YG TAK GENUINE OR ANUAR BACKSIDE-OR LIM SIAL OR SHIP SINKING --HA CONTOH SEBEGINI BARU MEREKA IKUT,,,TAKGUNA PI NASIHAT SEMUA TUA TEKUTUK - WASTED

Anonymous said...

Jangan politik akan pembunuhan Sosilawat.

Tetapi kalau seorang keling atau cina babi di bunuh please by all mean politik kan !

akupedulikhape said...

bro..aku sokong anon 8.50..politik2 ni semua akan dimulakan oleh pembangangkang dulu..kite lihat je la kes pembunuhan kali nih,xde modal politik sebab yang kena bunuh melayu dan yang membunuh DAPigs..so,juak pakatan diam j la..xde modal beb..

ape2hal pon,alfatihah utk keluarga keempat2 arwah...

sri tribuana said...

Salam to all,

Anon 8:05 dan akupedulikhape,

Sebagai Islam hati saya terguris juga kerana saudara saya dibunuh pada hari raya dan bulan ramadhan. Tentang spin oleh DAPigs, biarkan rakyat nilai permainan rasis mereka, ramai org baik melayu cina dan india tidak suka isu rasis yg tak perlu ini. Seperti kata Umar Mokhtar, they are not our teachers.

Anonymous said...

I support anon 8.50. As a moslem we must defend & support our brothers. We want justice.Can you imagine 4 families affected for this murdered & what we only did is leave it to police.
We must ask state goverment to help this 4 families. Khalid Ibrahim should give aid for these families.
We must proactive.

chenerong ular said...

AL FATIHAH DI HULURKAN,SEMOGA ROH MEREKA2 DI TEMPATKAN DI SISI PARA SUHADAH...AMIN,.. Bukan membangkitkan isu perkauman,hanya untuk satu renungan bersama,bagaimana dengan kematian kuggen,tan beng hock,dan banyak lagi kes lain telah di politikkan oleh kaum kaum mereka,hata bangsa kita sendiri menunding jari kearah tertentu dalam kes tersebut,walau pn ketika itu belum pasti sama ada kematian di sebabkan di bunuh atau apa ?
belum pasti, kaum2 tersebut telah menghukum pada gulungan tertentu,apa sudah jadi dgan kes yang hangat diperkatakn skrg,walau pn belum didapati bersalah,tp dunia sudah tau siapa pelakunya,atas kebijaksanaan pelaku2 tersebut kemungkinan bukti2 kukuh tidak dapat tunjukkan dan membukti mereka pelakunya maka terlepas lah mereka daripada hukuman,:MELAYU JUGA YANG MATI,MELAYU YANG TAK BERSALAH JUGA MENJADI MANGSA, SEPERTI AKAN BERKUBURNYA KUASA MELAYU JIKA ORANG MELAYU,PEMIMPIN MELAYU TIDAK BERSATU........UNTUK MENEGAKKAN BANGSA MELAYU DEMI AGAMA ISLAM...