Followers

Monday, May 31, 2010

Najib, Churchill dan Ulama-ulama UMNO.

Dalam posting sebelum ini, saya menyanggah pendapat Dr. MAZA tentang Ulama UMNO bakar kapal. Ulama UMNO tidak bakar kapal, tetapi beli kapal. Kapalnya Shukoi dan kapal selam yang harga berjuta. Sebenarnya tidak adil menuduh UMNO jumud. UMNO terlalu advance. Mari kita tengok ulama-ulama UMNO dulu.

 Amirsham


 Nor Yaacob


 Idris Jala - Ulama Paling Terbaru


Dan ini adalah ketua segala ulama:


 Tan Sri Vincent Tan, tidak berkelulusan Al Azhar tapi Al Ascort.

Jadi Dr. MAZA tidak perlu bimbang, ulama diatas tidak akan jumud.Malah mereka sangat maju. Armisham adalah ketua NEAC yang membuang agenda Melayu. Bukankah Dr. MAZA mahu Islam liberal termasuk menyuap dan mengkayakan bangsa bukan Melayu. Nah beliaulah jawapannya.

Tan Sri Nor Yaacob pula seorang yang sangat brilliant. Apa saja yang disentuhnya akan merugikan kerajaan billion-billion RM. Dr. MAZA tidak perlu gusar. Mereka juga minda tajadid, membawa perubahan kepada sistem ekonomi Islam. 

Ada seorang ulama terbaru UMNO bernama Idris Jala. Dia menakut-nakutkan rakyat Malaysia untuk memotong subsidi sebanyak 74billion setahun kerana takut Malaysia menjadi seperti Greek. Dengan ini boleh mewajarkan tindakan memotong subsidi supaya billion-billion ini pula boleh buat kapal yang juta-juta! Siapa kata ulama UMNO bakar kapal? Dr. MAZA kena check fakta dulu.

Dan ulama paling besar dalam UMNO adalah Tan Sri Vincent Tan. Walaupun billionaire dia juga mendapat subsidi sebanyak 12,900 sebulan. Pemurahkan kerajaan BN. Mereka adil kepada semua kaum, bukan hanya orang Islam/Melayu saja. Dr. MAZA tidak perlu susah hati, Islam seperti Dr. MAZA mahu: iaitu progressif, canggih dan semua boleh sedang dilaksanakan oleh kerajaan UMNO.

Datuk Sri Najib seorang PM yang jauh berpandangan ke hadapan. Sebelum kaum Cina minta dia sudah beri. Dalam Model Ekonomi Baru, mulanya tidak ada agenda Melayu. Pakar-pakar dalam NEAC malu-malu mahu bawa agenda Melayu. Baca sini. Dan sini

Setelah ditekan oleh Perkasa dan MPM, tiba-tiba MEB bukan lagi muktamad, masih boleh bincang. Ini memberi peluru kepada Lim Kit Siang yang menuduh DSN sebagai 'biggest flip flop since Pak Lah'. Baca sini 

Setelah Kementerian Usahawan dihapuskan, meliberalisasikan 27 sektor khidmat, tidak membawa agenda Melayu dalam MEB, ingin memberi 40% pegangan kepada kaum asing untuk memajukan Kampung Baru, dan Petronas makin dikuasai oleh profesional bukan Melayu, Malaysia sudah melonjak menjadi antara 10 negara paling berdayasaing. Pecutan ekonomi juga naik sebanyak 10% dibawah PM Najib.

Syabas kerana Datuk Sri Najib berjaya membawa Malaysia ke track yang betul dari segi ekonomi tapi ayahanda berpesan: "Jika Melayu tidak gembira, kaum lain juga tidak gembira."

Apa kena mengena Datuk Najib dan Winston Churchill?

Winston Churchill telah mengalahkan Nazi dan menyelamatkan British Empire dari tewas kepada German. Sebaik sahaja perang tamat, dan British dibawah Churchill menang perang dengan gilang gemilang Churchill mengadakan pilihanraya. Keputusannya: parti yang dipimpin oleh Churchill kalah dan beliau gagal menjadi PM British. 

Walaupun ekonomi makin pulih, lepas satu, satu pengumuman yang tidak popular dibuat, tidak mustahil Datuk Seri Najib akan menjadi seperti Churchill. 

Dr. MAZA jangan khuatir, mungkin PAS yang dinamik mengikut pendapat beliau akan diperkudakan oleh DAP dan PKR. Melayu akan hilang kuasa. Raja-raja Melayu akan dihapuskan dan ulama yang Dr. Maza tidak berkenan juga akan berkubur.

Malaysia akan jadi republik!
 

4 comments:

Anonymous said...

sejauh mana kebenaran fakta PAS diperkuda oleh DAP dan PKR?

saudara ada mengikuti tahaluf siasi antara ketiga2 parti?

sri tribuana said...

Saudara boleh check komposisi berapa org MP PAS, DAP dan PKR. PAS share paling kecil. Dlm election PAS tak bertanding semua kerusi. Bila kerusi dia paling sikit dia kena ikutlah majoriti.

Caranthir said...

Teruskan perjuangan WS!

Mohd said...

Kita semua tak hairanlah. Kes liwat Anwar ini akan ditunda sehingga PRU13!
Sebab DAP nak memperalatkan Anwar utk jadi PM dari PR. Dah tu dgn kelebihan kerusi parliamen, kerajaan PR akan mula meminda Perlembagaan. Pada PKR dan PAS alright punya. PAS cuma berlakon shj utk memperjuangkan Islam tetapi sebenarnya PAS gunakan Islam utk mendapatkan kuasa politik shj. DAP akan mendesak supaya institusi Raja-Raja Melayu dihapuskan. Bagi Anwar ini adalah OK. Serupa juga dgn PAS yg memang tak menghormati pun raja2 Melayu (Ingat kes Pak Haji PAS yg berguling di depan kereta Sultan Perak hari itu?)
Bila institusi Raja sudah tiada, Malaysia akan diistiharkan sbg Republik of Malaysia. Lim Kit Siang akan jadi PM dan Anwar akan dilantik sbg Presiden Melayu yg pertama dan terakhir spt yg telah berlaku di Singapura.
Pembangkang Melayu akan dikenakan tindakan mahkamah bernilai ratusan juta ringgit oleh mahkamah yg memang pro PR selama ini pun. Bila dah muflis, dok diam ajelah orang Melayu. Maka bermaharajalelalah kaum Cina bila dapat kuasa memerintah Republik of Malaysia spt di Singapura hari ini.
Pada masa itu, orang Melayu akan dapat mimpi ngeri.
Melayu PAS menang sorak, kampung tergadai.
Melayu mudah lupa.
Allah hu Akbar.