Followers

Tuesday, August 30, 2011

Oh Mat Syabu!



Jika anda penyokong PAS atau PR, lupakan. Jika anda penyokong UMNO dan BN juga sila lupakan. Anda semua akan bersikap partisan, akan membuat penilaian berdasar group feeling. Jika anda fence sitter, non-partisan fence sitter yang mengundi secara bebas, perhatikan wajah di atas. Perhatikan dengan tenang, dengan ikhlas dan tanya suara sanubari anda. 

Awas! Jangan tipu diri sendiri.

Perhatikan wajah ini. Tanya diri anda: jika PR memenangi PRU ke 13, anda mahu makhluk di atas menjadi PM? atau TPM atau sekurang-kurangnya  menteri? Mahu? Kena ikhlas menjawap.

Beliau hanya 'a talking monkey'. A Monkey which can talk, and persuasively, too.

'Monkey' kata Mat Indera adalah pejuang kemerdekaan yang sebenar. 'Monkey' juga kata Polis yang terbunuh di Bukit Kepong adalah talibarut British. Mat Indera adalah komunis dan ideologi komunis tidak mempercayai wujudnya Allah, agama hanya candu bagi orang susah.

Kawan-kawan 'monkey' kata antara sebab tidak boleh bekerjasama dengan UMNO adalah kerana perlembagaan UMNO tidak Islamik. Tapi bila parti 'monkey' kerjasama dengan DAP, depa tak tanya pula perlembagaan DAP.

Kawan-kawan 'monkey' yang dok pakai serban marahkan Tun Dr. Mahathir kerana puji Kamal Artaturk sebab Kamal Artaturk mensecularkan Turki. Bila 'monkey' puji Mat Indera dari parti komunis kawan-kawan 'monkey' mendiamkan diri. Malah ada yang menyokong dengan beberapa fakta sejarah syok sendiri.

Di mana-manapun sejarah komunis di dalam dunia ini, apabila mereka memerintah, pertama sekali mereka akan bunuh 'orang-orang agama' dan ulama. Lihat di Rusia dan China. Nampaknya parti 'monkey' bukan hanya ada seekor, tapi ada bunch of monkeys. 

Saya tak hairan mamat kat atas ini 'monkey'. Saya hairan partinya boleh angkat dia(atau ia?) sebagai Timbalan Presiden. Oh iya, hanya 'apes' yang mengenal 'monkey'. Parti Apes SeMalaya.

Lepas itu, 'monkey' kata dia tak ingat ceramahnya sendiri. Patutlah sekarang ini dia boleh berganding bahu dengan orang yang dia sendiri panggil 'Al Juburi'. Dia lupa kot dia yang mula-mula melabelkan bekas musuh yang sekarang ini kawan baik beliau. Seekor atas kerusi roda. Sorang lagi bependakap lehernya.

Nampaknya 'monkey' ini memang ada memory loss. Atau selective amnesia. Atau dia perkenan syabu masa bagi ceramah kot. 

Oh Mat Syabu rupanya.



2 comments:

Anonymous said...

Mat Sabu dimakan sumpah oleh bangsa nya sendiri !!

Anonymous said...

Apa lah korang semua ni hina Mat Sabu...Kan mat sabu ni moyang dia kepala bintang tiga. Apa nak heran. Nenek dia, merupakan pelacur yang paling laris kat Chow kit. Bini dia, bini orang, bini orang bini dia!!!

Apa nak heran...Dia pulak, hitler malaya...tengok misai kontot dia tu..silap pandang macam hidung BA#i!!!Apa nak heran...

Kalu ada anak dara dia dah tentu kita boleh kekahkan sama-sama...dia tak kesah punya tu..memang kelas pelacur gemok gedempol.....