Followers

Sunday, October 9, 2011

Pemergian Seorang Sahabat.

Saya menerima sms dari seorang sahabat yang juga seorang blogger. Saya terkejut mendengar berita sahabat saya, Muhamad Razman Sidek telah kembali ke Rahmatullah pada pukul 8.40 malam tadi. Allahyarham tua setahun dari saya, dan saya pernah bekerja sepejabat dengannya. Pada tahun 1993, saya sebagai student Undang-undang menjalani latihan practical di firma guaman Radzi & Abdullah, yang mana Allahyarham menjadi kerani difirma berkenaan.

Allahyarham merupakan seorang AJK Pemuda Bahagian, Ketua Pemuda Cawangan Padang Saujana, Pengerusi Belia MAYC Jerantut dan Pengerusi MAYC Pahang.

Beliau terlibat dengan kemalangan jalanraya yang mengakibatkan kerosakan teruk lututnya. Pada petang tadi, beliau ke Sungai Tekam untuk berurut. Beliau mengadu sesak nafas dan meninggal dunia pada 8.40 malam.

Dalam BBM Allahyarham, beliau membuat status 'Menanti Saat Bahagia' bagaikan beliau mendapat gerak beliau akan meninggalkan kita. Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas rohnya dan ditempatkan dikalangan syuhada.

Saya harap, pemergian beliau dapat menginsafkan sesetengah penulis blog di Jerantut yang suka mengata dan membuka aib sesama Islam. Kadang-kadang nama Allahyarham turut terbabit dalam komen-komen yang tidak manis dari pihak yang tidak bertanggungjawab dan dilepaskan oleh penulis blog. Insaflah, dunia ini hanya sementara dan semua kita akan kembali mengadap Allah dan diadili.

Al Fatihah.
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

1 comment:

anisyh said...

Probably cause of death is pulmonary embolism