Followers

Tuesday, October 25, 2011

Lim Guang Eng Ambil Kesempatan Isu Anaknya.

Saya dah tak tahu apa dah jadi dengan politik Malaysia. Isu anak Lim Guang Eng disebarkan oleh blogger pro-UMNO, tapi LGE tidak dapat bezakan antara blogger dengan menteri atau kerajaan dengan penyokongnya. Blogger menulis mengikut kreativiti mereka.

Lim Guang Eng menyatakan kekecewaan apabila beliau menuduh Tan Sri Muhyidin menyokong cerita 'ramas tetek' anak Lim Guang Eng. Ini berdasarkan temuramah antara Tan Sri Muhyidin dengan pemberita Malaysian Insider.

Soalan dari pemberita berbunyi:

"Tan Sri can you comment on the sexual harrasment claim on Lim Guang Eng's son by pro-UMNO bloggers....?"

Ini jawapam TPM:

1. "dont blame anybody, there is a tendency for opposition or pakatan.. and there think theres a problem, for all problem, they blame umno... we dont blame u, we dont blame anybody else, if theres a fault, we have to find out what is the main cause if it.
.
2. jadi dalam soal itu, saya pun tak tahu sebenarnya, infact i do not know, apa keadaan sebenarnya, samada betul atau tidak, jadi pihak guan eng dengan lim kit siang dan tony pua saya lihat sudah buat kenyataan very strong, defend dan buat tuduhan pelbagai-bagai...
.
3. biasanya dalam keadaan soal begini orang kata, kalau kita nak clear everything, kita minta pihak polis siasat, kalau betul takde berlaku, apa yang kita worry? i mean that is the way orang biasa lah... supaya kita orang kata dapat bersihkan diri kita, saya tidak nak tuduh, because saya sendiri tak tahu, dan tak adillah for me to blame or whatever it is, i know and understand dia nak exploit apa yang statement yang saya gunakan, saya pun buat, im sure what im saying is..
.
4. kalau dia pikir penting bagi dia untuk dibersihkan ataupun dibetulkan maklumat itu, dia mesti buat kenyataan tegas, penafian sahaja tidak mencukupi, rakyat akan bertanya oh, dia nafi betullah dia kena nafi, tapi kalau betul tidak ada, macam kes-kes yang lain, kita minta pihak berkuasa siasat membantu kitalah, membantu dia, membantu keluarga dia, baru itu tidak berlaku, jadi kalau dah buat begitu, baru, setakat hari ini saya boleh bercakap itu sajalah...
.
5. Tan Sri ada terima laporan daripada pejabat pelajaran Negeri Penang?
.
Tiada."

Di mana dari kenyataan di atas TPM menyokong atau mengiyakan belakunya tuduhan 'ramas tetek' itu?

TPM hanya menyatakan beliau tidak tahu duduk perkara yang sebenar. Malah beliau minta pihak berkuasa menolong Lim Guang Eng andaikata LGE mendapati berlaku kerosakan dan ketidakadilan terhadap anaknya. 

Mudah bukan?

LGE tidak dapat membezakan beliau sepatutnya mempertahankan anaknya sebagai seorang ayah, atau sebagai seorang Setiausaha Agong DAP. Ini masalahnya Pakataran Rakyat, kerana kebanyakkan pemegang jawatannya terdiri dari anak beranak, suami isteri dan datuk nenek. Mereka sudah keliru menangani masalah peribadi dan masalah parti.

Lim Guang Eng sepatutnya menyaman pihak yang mengeluarkan berita ini. Ini yang kebiasaan dilakukan oleh orang politik apabila di fitnah oleh media massa, Khalid Samad baru menang kes menyaman Utusan Melayu sebanyak RM 60,000. Dalam twitter Khalid Samad kata beliau akan dermakan untuk partinya bagi dana PRU ke 13.


Saya tweet semula minta beliau dermakan kepada fakir miskin dalam constituencynya yang hingga minta bantuan gereja, tapi apa boleh buat, parti lebih penting dari fakir miskin.

Datuk Utama Rais Yatim menyaman blogger Sharpshooter dan menang mendapat pampasan RM300,000. Jadi mengapa susah sangat LGE hendak menyaman blogger berkenaan? Mengapa perlu seret PM, TPM dan sebagainya?



"If the only tool you have is a hammer, you tend to see every problem as a nail."




2 comments:

Anonymous said...

AKU HENSEM

Sronok gak tgk LGE menggelabah kekadang....

Anonymous said...

LGE ,DAP.Anuar,PKR.kedua dua mereka bersuara macam sosialis,tapi cara bertindak dan berhijah dalam apa perkara sekalipun serupa kominis.

Setiap kesalahan samaada yang dilakukan oleh mereka mesti disalahkan kapada orang lain.Itulah yang dimaklumkan oleh Musa Ahmad ketua Regmen ke 10 Parti Kominis Malaya distiap ceramahnya seluruah Malaysia selepas diterima balik kedalam masyarakat Malaysia diera Tun M.

Anuar meliwat ,salah D.Najib,Rosmah,UMNO dan BN.LGE ,anak dia yang buat hal ramas
buah dada kawan sekelas,salahkan bloger,UMNO dan tuduah TPM pulak dan sampai Kit Sing melalak diperliment.Itulah cara kominis berpolitek mengikut keterangan Musa Ahmad .

H.Hadi jadi imam sembahyang di Masjid Rusila dan terkentut ditengah sembahyang akan dislahkan kapada UMNO juga.hahaaaaaaaaaaaa ya tak .....

AKU POLIS PENCEN

tk.