Followers

Wednesday, November 3, 2010

PRK Galas: The Phantom Menace.

Kedengaran lagi pasal pengundi hantu. Biasanya jika isu pengundi hantu dispin oleh PAS, mereka akan kalah. Jika mereka yakin mereka menang, tidak akan ada dakwaan tentang pengundi hantu. Baca sini.

Tengku Razaleigh menolak sekeras-kerasnya dakwaan PAS akan ada mainan pengundi hantu dalam strategi BN. Tengku Razaleigh menyatakan bukan mudah untuk memanipulasikan undi dengan mewujudkan pengundi hantu. Beliau juga turut berkata, beliau seorang yang tidak pandai bermain taktik kotor yang semacam itu. Memang Tengku Razaleigh terkenal sebagai negarawan yang gentleman, baik oleh pihak lawan mahupun kawan.

Jika BN semudah itu boleh menggunakan khidmat pengundi hantu dan polong, BN tak akan tewas lima buah negeri seperti PRU ke 12. BN juga akan kekal menguasai 2/3 majoriti dalam Parlimen sekarang jika dakwaan hantu ini membantu BN. PAS tidak habis-habis menggunakan taktik lapuk.

BN tidak akan kalah dalam PRK seperti Bukit Gantang, Kuala Terengganu dan sebagainya jika hantu-hantu ini boleh menolong. Di Kuala Selangor, kedengaran dari awal lagi PAS dah spin pengundi hantu akan membantu calon BN. Hasilnya, PR kecundang.

Apabila dalam PRK Galas PAS mendakwa bimbang dengan pengundi hantu, ini bagaikan memberi alamat PAS akan kecundang? Sama-sama kita nantikan keputusan pada 4 November nanti.


3 comments:

one one no belen said...

Salam.Sangat bersetuju.Kalau UMNO pakai pengundi hantu sure 1 kerusi parlimen pun pembangkang tak akan dapat

oRang kAmpong said...

Salam bro.ceta pasal Ku Li gentle ni memang betoi.kita imbas kembali semasa Kuli menubuhkan Semangat 46.bepa org menteri dan timb.menteri ikut belakang dia xmcm blader anWAR sblm mesyurat pemecatan dia bukan main eksen ckp apa takut kita ada 20 general dibelakang.pas kena pecat POOCEEK.sorang pun xada yg ngikut atau berani mempertahankan pemecatan tersebut.Kuli bukan saje gentle xp dia juga xdak pernah menjual maruah dan bangsa melayu demi survival politik songsang sebagaimana yg dilakukan olih puak2 blader anWAR dan puak2 PAS sekarang.klulah dia jenis org mcm tu lama dah dia PM.pd Ku Li kwn dan org2 kampong kwn merasa terhutang budi yg amat sgt kerana tidak menjual maruah dan bangsa melayu utk jd PM.moga allah sj yg dpt membalas balik pengorbanan Ku Li itu.cuma 1 je arapan org kampong kwn TUMBANGKAN KERAJAAN PAS KELANTAN pd PRU 13 sok.KALAU DIA BOLIH KAPIRKAN KITA TAKADA SEBAB LALU KITA TAK BOLIH KAPIRKAN DIA.

Anonymous said...

Wahai orang-orang yang beriman,baca dan renungkan "Agama Islam dan Kebenaran-Bahagian I, Bahagian II" disini: http://www.answering-islam.org/Bahasa/index.html