Followers

Saturday, October 2, 2010

Siapa Sebenarnya Rasis?

DAP merupakan parti super rasis di Malaysia yang mencipta mitos kononnya kaum Cina ditindas oleh pemerintah Melayu bertunjangkan UMNO. Lim Kit Siang bagaikan tiada modal lain kecuali memainkan sentimen rasis. Tidak intelek, tidak articulate, tidak inteligent. Lim Kit Siang is a plain racist.

Bapa rasis Malaysia

Orang Melayu terkenal bangsa yang bertoleransi dan suka mengalah. Sejak pasca pilihanraya 2008, Melayu sering dihimpit dan dituduh berbagai. Dalam usaha DAP dan kuncu-kuncunya untuk menjatuhkan kerajaan BN pimpinan UMNO, DAP telah memainkan sentimen rasis. Perpatah Melayu berkata, jika guru kencing berdiri, anak murid kencing berlari. Hasil dari tarbiyah DAP, lahirlah:

Namewee hina Islam, hina Melayu dan hina Malaysia tapi itu human right kaum Cina.

Melalui politik berdasarkan kebencian yang ditanamkan oleh Lim Kit Siang, ramai remaja Cina yang kurang faham sejarah terpengaruh dan membenci apa saja bersifat Melayu. Melayu bukan hanya dihina kerana UMNO tetapi kerana mereka Melayu. 

Untuk membuktikan apa saja, wartawan Malaysian Insider bernama  Boo Su-Lyn telah menyelinap masuk ke majlis tertutup Puteri UMNO. Kita tidak pernah terfikir wartawan Utusan Malaysia atau Berita Harian menyelinap masuk ke perjumpaan DAP, atau MCA atau Gerakan atau MIC untuk mencari statement rasis mereka. Saya percaya jika dilakukan akan ada statement perkauman yang dibuat oleh pemimpin kaum lain jika majlis tertutup diadakan. Ini rupa orang yang bakal mencetuskan ketegangan kaum dari Malaysian Insider:

Jika guru kencing berdiri anak murid kencing berlari.

Tapi hakikatnya siapa lebih rasis? Surau telah disimbah cat, hanya selesai dengan bersalam-salaman. Orang Melayu cepat dan mudah memaafkan. Dua Melayu yang membakar gereja telah dikenakan penjara 5 tahun.

Surau yang disimbah cat oleh 4 remaja Cina.

Kepala babi yang dilontar ke sebuah masjid.

Kematian Kugan dan Teoh Beng Hock telah di spin oleh DAP dan HINDRAF, disokong oleh PR kononnya rakyat Malaysia keturunan bukan Melayu sering dibunuh oleh penguasa kerajaan seperti PDRM dan SPRM.

Mereka bermian dengan api bangkitkan sentimen perkauman.

Apabila Sosilawati dan 3 lagi lelaki Melayu beserta Shafik terbunuh di ladang peguam DAP dan HINDRAF, orang Melayu tidak melihat ini sebagai isu perkauman melainkan hanya jenayah. UMNO tidak spin cerita ini perbuatan kaum minoriti. Orang Melayu masih bersikap waras walaupun 8 lelaki India membunuh 4 + 1 orang Melayu.

Boleh saja isu ini menjadi isu perkauman jika dinegara lain.


Ini nasib Melayu dibumi nenek moyang mereka. Segala yang mereka buat dianggap rasis walaupun Melayu sudah banyak berkorban. Apa lagi yang mereka mahu? 


Terbelakah  kematian Encik Kassim bin Omar?


Dan saya petik kata-kata dari blog Jebat Must Die (klik sini):

And do all of you know what kind of insults DAP supporters had thrown to the Malays? Apart from showing their private parts to the Malay crowd during the procession, they had, among others, screamed:
“Melayu balik kampung!”
“Melayu sekarang sudah tiada kuasa lagi”
“Melayu keluar – apalagi duduk sini?”
“Kita hentam lu; sekarang kita besar”
“Melayu kita kasi habis”

SIAPA SEBENARNYA RASIS?


8 comments:

Anonymous said...

salah ke kalau kite maafkan? Itukan ajaran Islam. Arab Badwi yg KENCING di MASJID NABI dimaafkan, apalah cat yg disimbah pada surau berbanding air kencing?

Org melayu dipenjara 5 tahun. ya, mmg patut. kerana dia beragama Islam. dia sepatutnya tahu apa yg betul dan apa yg salah.

itu tak sepatutnya dijadikan hujah utk merujuk siapa yg rasis.

malah, tiada siapa pon yg menyalahkan UMNO dalam hal ini.

rasis atau tidak, mengapa anda kaitkan dgn DAP? ada bukti?

saudara hanya ketengahkan isu2 dan kaitkan dgn DAP. seolah2 ada rangkaian dan hubungan yg jelas antara isu2 tersebut dgn DAP.

maafkan saya, saya amat berminat dgn artikel saudara sblm ini yg kelihatan amat intelek. tetapi semakin lama, semakin hilang nilai intelek tersebut.

harap saudara dapat berfikir secara kritis utk tulisan akan datang

Anonymous said...

Orang yang mengata Orang lain kafir sebab berkonsi kuasa dengan cina dan india. ==> kembali kepada orang yang mengata. (pis)

Orang yang mengata Dr. M. hanya menjaga kroni. ==> kembali kepada orang yang mengata. (keluarga PR)

Orang yang mengata BN = Barang Naik Harga. ==> kembali kepada orang yang mengata. (air)

Orang yang rasis akan mengata orang lain rasis. == Kembali tak kepada dia ?

so, jangan mengata nanti kembali kepada diri sendiri.

Mat Rambo said...

Yg nyata skrg semasa berkuasa melayu tidak menggunakan kuasa itu dgn sebaik dan seadilnya. Pepatah melayu ; sudah terantuk, baru terngadah, agaknya menjadi prinsip kepimpinan melayu kini justeru itu penguasa melayu masih lena diulit mimpi. Gejolak rasa marah membara dari rakyat melayu marhaen nampaknya langsung tidak diendahkan mereka. Apakah esok mentari akan bersinar lagi utk kuasa melayu di negara ini?

awanbadai said...

Salam,

Memang strategi mereka akan berulang-ulang kali melempar tuduhan rasis kepada kita, balak sebesar pemeluk pun lama2 tumbang kalau hari2 beratus kali ditakik walaupun dengan parang.

Tanggungjawab kita mendedahkan niat busuk mereka ni .... lawan tetap lawan. Jgn sampai racun menular menjadi semakin buruk.

Yang diatas jgn sibuk dengan dgn politiking, kejar undi kejar duit sana sini, tapi akar umbi dibiar membusuk dan dikorbankan, nanti seluruh pohon mati layu.

sri tribuana said...

Salam Anon 2:40,

Jika kita pakai hujah saudara, hanya org Islam sahaja yg layak dihukum jika melakukan kerosakan atas rumah ibadat org bukan Islam? Jika saudara baca posting saya ada saya kondem org yg membakar gereja kerana dari segi apapun tidak patut mana-mana puak merosakan rumah ibadat agama lain. Tapi saudara kata patut dua melayu dihukum, tapi maafkan remaja cina kerana Rasulullah memaafkan orang Badawi yg kencing dalam masjid.

Ok jika kita terima hujah saudara selepas ini kita maafkan mereka, maafkan mereka jika mereka hina Allah dan Rasulullah, hina azan, melakukan kerosakan pada masjid kita, maafkan Yahudi kerana bunuh org palestine dan maafkan semua musuh-musuh Islam yg menghina Islam dan melakukakan kerosakan pada harta benda orang islam. fantastic.

Berkenaan tuduhan saya tentang DAP, jika saudara ikuti posting saya terdahulu sudah saya nyatakan DAP lahir selepas PAP parti pimpinan Lee Kuan Yew dari Singapura yang menidakkan Melayu sebagai penduduk asal. Sejak awal penubuhannya, DAP tidak ada apa modal kecuali perkuaman. Mereka mendakwa Cina warganegara kelas 2 dan sebagai, cuba baca apa yg Lim Kit Siang posting kat blognya. Mereka pernah tuduh PDRM hukum perempuan Cina sedangkan perempuan itu Melayu. Jika Melayu tidak boleh dipertahankan keadilannya? Saya tak pasti saudara bangsa apa, tetapi jelas DAP hanya ingin jadikan Malaysia ini seperti Singapura, seperti Lee Kuan Yew lakukan sebelum ini. Sekarang bukan hanya DAP sudah rasis, bahkan MCA juga rasis, boleh katakan semua kaum Cina sudah rasis, mugkin terlalu sikit yg tidaknya. Ini boleh dilihat dgn undi mereka kepada BN yang berpaksikan kekuatan politik Melayu. Saya hairan bagaimana saudara masih tidak mampu connected the dot, sedangkan jelas pada 13 Mei 1969, DAP dan Gerakan yang berarak di Kuala Lumpur membawa penyapu ke kawasan Melayu dan menghina Melayu. Melayu! Bukan UMNO semata2.

Anonymous said...

Make no mistake, singapore is a classic example how a malay state transform from a village named Temasek to that Kesultanan Johor (Tku Rahman in Lingga And Tg Husin in Singapore ) and divided by Raffles, separated from Malaysia federation and developed into the second largest chinese country in the world now.Make No Mistake.

Hell with DAP and their ever racist communists leaders wanting more from the malay states than their counter part in indonesia. They were given rakyat raja citizenship in return the malays are to be given a special previlage in education and economy.But this is our country, we defended it from The union Jack and we bend so much to their requests. PLEASE NOT ANYMORE.

Anok Kelate Jati said...

To Sri Tribuana, keep it up. Dalam dunia sekarang wujud dua kategori Melayu. Melayu sebelum merdeka dan Melayu selepas Merdeka. Bagi golongan selepas merdeka, mereka tidak dapat memahami keperitan hidup Melayu akibat ditindas,mereka tidak tahu keperitan hidup di zaman darurat, mereka tidak kenal sapa komunis, dan mereka tidak pernah kaji peristiwa 13 Mei 1969. Apa yang mereka tahu, buka mata sahaja semua sudah tersedia. Bagi golongan Melayu sebelum merdeka, mereka lalui segala keperitan hidup. Mereka kenal siapa komunis dan yang paling mereka tahu ialah siapa DAP. Selidik dan kajilah sedalam-dalamnya siapakah DAP. Ketahuilah "ideologi mereka tidak akan berhenti". Siapakah yang sering mengungkit dan tidak berpuas hati dengan Artikel 153. Kajilah.

sri tribuana said...

Salam Anok Kelate Jati,

Terima kasih atas galakan. Saya akan terus berjuang dalam penulisan utk Melayu/Islam