Followers

Friday, August 20, 2010

Hukuman Untuk Rasis - Hanya Melayu.


Pekerja UMNO yang mati dibunuh oleh pekerja Parti Buruh menjelang 13 Mei 1969

Perkembangan rasis yang makin menarik. Seorang Pengetua Sekolah Menengah Kebangsaan Tunku Abdul Rahman Putra, Kulai, Puan Siti Inshah Mansor didakwa membuat kenyataan rasis dengan mengatakan murid Cina sebagai pendatang(ada yang mengatakan balik ke China) dan murid India yang memakai gelang sebagai seperti anjing.

Sebanyak 17 laporan polis telah dibuat dan beliau bakal didakwa di bawah Seksyen 504 Kanun Keseksaan, membawa hukuman penjara dua tahun atau denda atau kedua-duanya sekali. Lim Kit Siang mendesak beliau dipecat, Chua minta beliau di tukar kepada kerja-kerja kurang penting sahaja. Baca sini.

Ketua Pemuda BN dan UMNO, Khairy Jamaludin juga membuat kenyataan rasmi pendirian Pemuda BN dalam isu ini. baca sini. Rocky's Bru pula membuat ulasan menarik tentang nasib dua wanita, seorang di USA dan seorang di Malaysia kerana dilabelkan rasis. Baca sini.

Ini satu lagi episod yang memalukan. Rasis, atas nama apapun memang wajar diselar. Isunya adalah bagaimana sesuatu golongan itu memainkan sentimen dan menuntut 'keadilan'. Apabila Namewee menghina Negaraku, Islam dan bahasa Melayu, Lim Kit Siang berlembut dan sedikit mempertahankan pemuda berusia 24 tahun itu. Namewee juga memprovokasi kemarahan orang Melayu tetapi kerana dia Cina pejuang keadilan seperti Lim Kit Siang tidak minta dia dihukum dengan keras. Dua tindakkan rasis, dua penilaian berbeza, dua spin yang berbeza dan dituntut 'keadilan' yang berbeza.

Selepas beberapa bulan, Kerajaan Malaysia sendiri sudah melupakan tindakkan tidak patriotik Namewee, apa lagi orang Melayu. Sepatutnya beliau dilucutkan kerakyatannya. Tapi itulah 'keadilan' orang Melayu, suka menghukum bangsa sendiri untuk memuaskan hati kaum lain.

Datuk Ahmad Ismail juga menjadi mangsa 'polisi' ini. Beliau digantung selama 3 tahun dari memegang jawatan sebagai Ketua Bahagian UMNO Bukit Bendera kerana membuat kenyataan berdasarkan fakta kaum Cina keturunan pendatang. Aneh, UMNO dari Presiden hingga ke Ketua Pemuda tidak menuntut apa-apa tindakkan kepada Presiden MCA baru-baru ini selepas Chua minta dihapuskan kuota 30% ekuiti bumiputera. 

Hanya Timbalan Presiden, Tan Sri Muhyidin Yasin 'berbalas pantun' dengan Chua, tapi selepas itu tidak ada 'suara keras' dari UMNO. Pergerakan Pemuda lebih berminat mendesak kerajaan menghukum Siti Inshah dari bangkit mempertahankan Timbalan Presidennya.

Datuk Nasir Safar didesak untuk meletakkan jawatan kerana membuat kenyataan yang juga rasis. Pemimpin HINDRAF yang memburuk-burukkan nama baik Malaysia tidak pula ditarik kewarganegaraannya. Dua kesalahan, hanya Melayu perlu dihukum. Ultra kiasu tidak akan puas. Saya mengesyaki mereka akan menuntut lebih banyak 'darah' Melayu yang dilabelkan rasis hingga Melayu dalam ketakutan. Rasis memang menjijikkan, tetapi hukuman yang double standard yang saya persoalkan. 

Melayu lain hanya diam, kerana mudah lupa. Cina dan India mempunyai ingatan yang lama. Peristiwa Siti Inshah ini akan menjadi 'modal' mereka hingga ratusan tahun nanti, Percayalah.

Saya teringat posting Jebat Must Die tentang 13 Mei. Baca sini. Dalam tiga instalment, beliau menceritakan tentang kematian seorang pekerja UMNO bernama Kasim bin Omar telah dibunuh oleh orang Cina dari Parti Buruh pada 24 April. Allahyarham juga telah disimbah mukanya dengan cat merah. Pemimpin UMNO mengkebumikan beliau secara senyap-senyap kerana bimbang berlaku rusuhan kaum. Rusuhan tetap berlaku pada 13 Mei 1969 apabila Parti DAP dan Gerakan menang dan keterlaluan menghina Melayu. 

Saya rasa tidak ramai orang Melayu yang mengingati Allahyarham. Mari kita baca Al Fatihah buat beliau. Baca juga talkin untuk kuasa Melayu yang kian terhakis, malap dan bakal berkubur.

Al Fatihah.


20 comments:

zasss said...

Inilah penyakit orang Melayu sebab itu orang lain berani pijak kepala.Bila orang lain yg buat salah kita mudah2 maafkan dan lupakan tapi bila orang kita sendiri buat silap kekadang kita yg lebih2 nak menghukum dan menuding jari semata2 nak puaskan hati orang.

Dah naik bosan dengan perangai kebanyakan pemimpin2 Melayu yg lemah dan lembik ni.Dah abis agaknya pemimpin2 Melayu yg 'jantan' di Malaysia ni.

Anonymous said...

TOLONG SEBARKAN LEBIH BANYAK PERISTIWA MEI 13 KAMI NAK TAHU.

Anonymous said...

Salam.Mena perginya para pemimpin melayu yg kononnya berjuang untuk bansa melayu?

Anonymous said...

Masalahnya di manakah penyelesaiannya?
Wujudkah penyelesaian bagi isu ini?
Perlukah kita bertindak sekarang?
Raja melayu perlu atau tidak memainkan peranan?
Terhimpit,miskin,lara dan sebagainga..
Bound to explodes someday.. when it do.. i hope our leader at that time keep their head cool and finishthis decease problem to it root

dino.yp@gmail.com said...

kaum pendatang adalah kaum pendatang. fakta ! tak perlu merendah diri terhadap mereka !

Anonymous said...

pemimpin melayu/umno yg ada hari ini MESTI di rehatkan...dan diganti dgn yg berjiwa selempang merah..
sbb..mereka2 ini dah x terdaya mempertahankan maruah melayu..

Anonymous said...

memang org melayu hanya berani dgn bangsanya sendiri. nak ambik hati bangsa lain kononnya. kalau dengan bangsa lain, org melayu akan menjadi LAYU. pirah la mabuk

Hang Tuah said...

Saya berdoa agar 13 May berulang kembali. terutamanya selepas pilihanraya 13 yang mungkin terjadi sebelum atau selepas 2013. Cukup sudahlah kita berlembut. cukup sudahlah kita mengalah...

ISAC said...

Itupun apabila ada yang tergamak menuduh "Umno" yang cetuskan 13 Mei...Orang Melayu Pas & PKR tunduk kepala macam bersetuju...

Buta sejarah betul!!!

manbp said...

orang melayu pas dan pkr adalah specis kitol dan raja mendaliar moden..
rupa2nya inilah orang2 yg akan menghancurkan melayu..
jika ini benar2 berlaku...sejarah akan memahat betapa jahat..buruk..hodoh dan busuk hati perangai specis2 ini..

Anonymous said...

STB,

Tumpang lalu, STB dah baca " Confession of the Economic Hit Man" tulisan John Perkin?.

Anonymous said...

Pelik, pemimpin melayu yang betul2 ada semangat juang sudah dicabutkan taringnya oleh pemimpin melayu sendiri atas tekanan pemimpin bangsa lain... pelik betu... Yang best nye, pemuda umno da macam takde peranan dalam perjuangan... semuanye pengecut, seolah2 takut dengan kecaman pemimpin bangsa lain... Aku berharap, ade pemimpin yang betul2 berani dalam memperjuangkan bangsa melayu dan menaikkan kembali semagat keMELAYUAN dikalangan pemuda pemudi melayu yang dewasa ini semakin pudar semangat dan semakin liberal

sri tribuana said...

Salam saudara sekelian,

Dalam tahun 1990, ketika Semangat 46 masih wujud, seseorang pernah memberitahu saya, pemimpin UMNO selepas Mahathir adalah lembik. Ketika itu semua menyangka Anwar akan jadi pengganti Mahathir. Sekarang ramalan beliau menjadi kenyataan.

tentang saudara yg bertanyakan tentang 13 mei, baca tiga instalment Jebat must Die, sgt menyeluruh.

Saudara Anon 11.32, buku itu pernah disyorkan oleh Ahli parlimen saya, Tengku Azlan utk saya baca, saya masih tidak membaca walau dh tengok sikit isinya, ttg manipulasi kuasa2 besar utk menjadikan kekal sebagai kuasa ekonmi, tapi saya belum membacanya lagi.

kelisa_samudera said...

pemimpin melayu kita makin lama makin bacul sebab tamakkan kuasa.

Anonymous said...

masalah orang melayu ni.. kita tak bersatu.. tgk bangsa lain suma bersatu.. bila ambil tindakan suma ikut.. orang melayu tak.. pentingkan diri sendiri.. tgk je la ahli politik kita kat dalam dewan parlimen macam budak2 bergaduh, tak malu ke? awak tu pemimpin? hmmmm selagi kita tak sedar dan tak nak berubah sampai bila2 la macam ni... segarkan yang dah lama MELAYU

Anonymous said...

tuan, biar apa pun islam mesti di hadapan... sabar dan patuh dgn segala ajarannya insyaallah kita boleh jadi melayu atau cina atau india yg baik..

Wan Solehah al-Halbani said...

Salam,

Dalam membela nasib Melayu di bumi Melayu kita ini, kita semestinya bersikap dan bertindak RASIS terhadap orang-orang kafir Cina dan India, hatta terhadap Melayu/Bumiputra. Survival Melayu dalam persaingan dgn Cina di bumi kita ini hanya boleh dicapai melalui segala dasar dan program kerajaan Melayu yang berbentuk RASIS. Kalau kerajaan bersikap “fair and square”, Melayu tetap akan kecundang dalam berbagai-bagai bidang kehidupan, kita akan kecundang dalam bidang pelajaran dan sudah semestinya kita akan kecundang dalam bidang ekonomi.

Arwah Tun Razak adalah seorang pemimpin yang pragmatis, beliau sedar bahawa hanya dasar RASIS sahaja yang boleh menjamin survival Melayu di bumi Melayu kita ini sendiri. Beliau melaksanakan DEB, dasar Pelajaran Nasional dan dasar Bahasa Melayu yang kesemuanya itu adalah berunsur RASIS yang meminggirkan orang-orang Melayu/Bumiputra, Cina dan India yang bukan Islam, dan beliau melindungi, mempertahan dan mempromosi hak-hak orang-orang Melayu/Bumiputra, Cina dan India yang beragama Islam.

Malang sekali beliau dibunuh oleh Yahudi di United Kingdom hanya setelah kira-kira lima tahun sahaja sebagai PM.

UMNO di bawah agen-agen Yahudi seperti Mahathir, Pak Lah dan Najib, sudah menyimpang jauh dpd dasar-dasar RASIS yang diciptakan oleh Tun Razak dahulu – natijahnya tiadalah yang lain melainkan kehancuran kpd Melayu dalam seluruh bidang kehidupan.

Kini Melayu/Bumiputra adalah amat kecewa dgn UMNO. Melayu akan mencuba nasib dgn PR pula. PR bukan parti politik yang bersifat RASIS Melayu, dasar PR adalah “fair and square” dan sudah semestinya PR akan membawa kehancuran kpd nasib bangsa Melayu. Di bawah kekuasaan politik PR nanti, Melayu akan tetap tercorot dalam segala bidang kehidupan. Sekali lagi kita akan kecewa – lebih parah dpd apa yang berlaku sebelum dpd itu!

Kekecewaan ini akan membawa kpd kesedaran dan keinsafan kpd kita yang seterusnya akan menghasilkan tindakan-tindakan yang agresif dan militen di kalangan orang-orang Melayu/Bumiputra Islam terhadap PR. Pilihan kpd orang-orang Melayu pada masa itu nanti hanyalah untuk kembali kpd Islam, bukan lagi melalui pilihanraya, tetapi untuk kembali kpd Islam melalui Jihad Perang dan Revolusi!

Kerajaan demokrasi BN sekarang ini atau PR akan datang nanti adalah kerajaan yang kafir, zalim dan fasik. Perkara-perkara 43, 44 dan 161 dalam Perlembagaan Negara kita menyebabkan kerajaan-kerajaan BN sekarang dan juga kerajaan PR kemudian nanti wujud sebagai kerajaan-kerajaan manusia yang kafir, zalim dan fasik. Allah memerintahkan kita agar kita melancarkan Jihad, Perang dan Revolusi ke atas kerajaan BN mahupun ke atas kerajaan PR nanti (Baqarah 193, 251; Hajj 40). Jalan pilihanraya melalui amalan agama demokrasi yang kafir adalah jalan yang kafir yang dilarang oleh Allah (Fatir 10).

Berperanglah wahai bangsaku, bukan di atas nama Melayu, kerana Melayu dan untuk Melayu, tetapi di atas nama Allah, kerana Allah dan untuk Allah. Wahai bangsaku! Bangkitlah dgn kalimah Laailaahaillallah untuk mewujudkan ketuanan Islam melalui Jihad, Perang dan Revolusi (Taubah 33). Dasar Islam terhadap orang-orang kafir tiadalah yang lain melainkan DISKRIMINASI dan PEMINGGIRAN terhadap mereka agar kita akan dapat mewujudkan ketuanan Islam di bumi Melayu kita ini.

Allah memperingati kita sekiranya orang-orang kafir berkuasa dan mengatasi kita nanti mereka akan membunuh kita (Mumtahanah 2). Mereka bersatu padu sesama mereka untuk menyerang, memerangi dan membunuh kita, justeru Allah memerintahkan kita agar kita bersatu padu sesama kita untuk menyerang dan memerangi mereka sebelum mereka berkesempatan untuk menyerang dan memerangi kita, kalau tidak, Allah memperingati kita bahawa akan berlaku penindasan ke atas kita oleh mereka serta akan berlaku kerosakan yang besar di bumi (Anfal 73).

Apakah ini tidak merupakan perintah-perintah Allah yang jelas dan tegas agar kita bersikap RASIS terhadap orang-orang kafir?

Sekian, terima klasih.

WAN SOLEHAH AL-HALBANI

Wan Solehah al-Halbani said...

Salam,

Saya mengatakan Melayu semestinya bersifat RASIS, tiada yang lain melainkan RASIS semata-mata. Telitilah segala hujjah berikut :

Orang-orang kafir zimmi adalah orang-orang kafir yang menerima hakikat bahawa mereka adalah rakyat ‘KELAS KEDUA’ yang dikehendaki untuk sentiasa mengalah, tunduk dan menghormati umat Islam, agama Islam dan kerajaan Islam. Mereka dikehendaki untuk sentiasa mentaati dan mematuhi segala peraturan dan undang-undang yang dikenakan khas ke atas mereka sahaja seperti berikut :

1. Mereka tidak boleh mendirikan rumah-rumah ibadat yang baru selain daripada yang sedia ada sahaja;

2. Mereka tidak dibenarkan untuk membaik pulih rumah-rumah ibadat mereka yang telah dirosak dan dimusnahkan oleh orang-orang Islam;

3. Mereka tidak boleh menghalang orang-orang Islam daripada menumpang rumah-rumah ibadat mereka;

4. Mereka dikehendaki untuk membenarkan sesiapa sahaja daripada orang-orang Islam yang ingin untuk menduduki rumah-rumah mereka selama tiga hari dengan memberi layanan sebagai tetamu yang istimewa, dan seandainya tetamu Islam mereka itu jatuh sakit, mereka dikehendaki untuk membenarkan tetamu tersebut untuk menduduki rumah mereka lebih lama;

5. Mereka tidak boleh mengamalkan sikap permusuhan terhadap umat Islam atau untuk membantu musuh-musuh Islam;

6. Mereka tidak boleh menghalang kaum mereka daripada memeluk agama Islam;

7. Mereka hendaklah sentiasa mengalah, tunduk dan menghormati orang-orang Islam;

8. Mereka dikehendaki untuk membenarkan orang-orang Islam untuk menyertai apa-apa permesyuaratan walaupun yang berbentuk peribadi di kalangan kaum mereka;

9. Mereka tidak dibenarkan untuk memakai pakaian-pakaian yang sama dan serupa dengan pakaian-pakaian orang-orang Islam;

10. Mereka tidak dibenarkan untuk menamakan anak-anak mereka dan diri mereka dengan nama-anam yang sama dengan nama-nama Islam;

11. Mereka tidak dibenarkan untuk menunggang kuda-kuda mereka dengan pelana-pelana dan tali-tali kekang;

12. Mereka tidak dibenarkan untuk memiliki apa-apa senjata sekalipun;

13. Mereka tidak dibenarkan untuk memakai apa-apa bentuk cincin dijari-jari mereka yang berupa pengenalan diri, pangkat atau cop mohor;

14. Mereka tidak dibenarkan untuk menjual atau meminum minuman keras di khalayak ramai;

15. Mereka dikehendaki untuk memakai pakaian-pakaian yang khas dan berbeza yang bertujuan untuk menunjukkan kerendahan status mereka berbanding dengan orang-orang islam;

16. Mereka tidak dibenarkan untuk mempromosikan kebudayaan, adat istiadat dan cara hidup mereka kepada orang-orang Islam;

17. Mereka tidak dibenarkan untuk mendirikan rumah-rumah mereka berdekatan dengan sesatu komuniti umat Islam;

18. Mereka tidak dibenarkan untuk membawa mayat-mayat kaum mereka sehingga mendekati mana-mana perkuburan Islam;

19. Mereka tidak dibenarkan untuk mempamirkan cara mereka beribadat kepada orang-orang Islam dan mereka juga dilarang daripada meratapi orang-orang mati dengan suara yang kuat yang dapat didengar oleh umat Islam;

20. Mereka tidak boleh mengambil hamba Islam untuk mereka.

Inilah peraturan dan undang-undang yang khusus untuk ditaati dan dipatuhi oleh orang-orang kafir yang berada di bawah sistem pemerintahan Islam yang bermula pada zaman Rasulullah saw di Medinah dan kemudiannya diikuti di bawah Khulafa ar-Rasyidin dan seluruh pemerintahan Islam di bawah beberapa Khilafah Islam di Baghdad, di Mesir, di Sepanyol dan di bawah Khilafah Islam Turkey yang meliputi Eropah Timur. Inilah ertinya umat NOMBOR SATU di bumi kita ini seperti yang diperintah dan dikehendaki Allah!


Sekian, terima kasih.


Wan Solehah al-Halbani

Wan Solehah al-Halbani said...

Salam,

Masalah orang-orang Melayu kita kini dan selama-lamanya adalah kerana mereka adalah bangsa yang lembik dan dayus yang sentiasa mengalah kpd orang-orang kafir Cina. Itu sahaja!

Oleh kerana terlalu lembik, pengecut dan dayus bangsa Melayu tidak nampak bahawa Mahathir, Pak Lah dan Najib telah lari dpd dasar-dasar RASIS yang dibuat oleh arwah Tun Razak dahulu untuk membantu Melayu. Mahathir menghapuskan DEB, menghapuskan akta pelajaran 1961, meminggirkan bahasa Melayu dan membawa masuk Cina dan India kafir ke Malaysia. Namun seluruh bangsa Melayu yang pengecut dan dayus ini sekadar diam sahaja. Melayu langsung tidak tahu apapun yang telah dan sedang berlaku di sekeliling mereka dan yang telah dan sedang terjadi kpd mereka. Dalam pada itu ramai pula di kalangan Melayu dayus ini akan berpekik dgn penuh semangat keperwiraan dan kebanggan, “Hidup Mahathir! Mahathir selama-lamanya, tiada yang lain melainkan Mahathir!”

Allah berjanji bahawa Dia sekali-kali tidak akan membantu Melayu kerana Melayu tidak membela nasib mereka sendiri, Allah tidak akan membantu Melayu kerana Melayu adalah bangsa yang lembik dan dayus. Allah mengutuk Melayu kerana Melayu adalah bangsa yang lembik dan dayus! Sudah sewajarnyalah Melayu kita ini akan hanyut sama seperti Melayu di selatan Thai yang 80% dpd mereka sudah tidak pandai untuk berbahasa Melayu lagi dan kira-kira 30% dpd mereka sudah menjadi murtad dan mereka kini sedang diperhamba dan dihina oleh kaum kafir Thai. Majoriti dpd mereka suka dan selesa dgn keadaan mereka seperti ini. Sedikitpun mereka tidak merasa dayus dan hina. Golongan yang memberontak hanyalah minoriti yang tersangat kecil sahaja bilangan mereka.

Kita kini sedang berada di bawah penjajahan Yahudi dalam bentuk “neo-colonialism”, dan di dalam buku yang bertajuk “Malaysia – Direct and Indirect Rule”, terbitan Harold Macmillan, New york 1937, Yahudi bercadang untuk menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara kafir pada 2065 nanti. Mungkin pada masa itu 20% dpd Melayu sudah murtad dan justeru sempurnalah Malaysia kita ini menjadi sebuah negara yang kafir dan setelah itu Yahudi akan memerdekakan kita. Trend di dalam negara kita sekarang ini adalah menepati dgn terperinci akan segala perancangan jahat Yahudi untuk mengkafirkan kita seperti mana yang terkandung di dalam buku tersebut.

Tak akan Melayu hilang di dunia! Ini hanyalah kata-kata retorik yang menjadi angan-angan kita untuk menyedapkan hati kita sahaja. Realitinya ialah kita kini sedang berada dalam proses yang akan hilang lenyap di dunia ini – slowly but surely! Tidak kerana yang lain tetapi hanya kerana kita ini adalah bangsa yang lembik dan dayus, banyak bercakap kosong tetapi takut untuk bertindak. Jadilah kita ini umat manusia yang hina dina di bumi kita sendiri.

Pada mulanya Singapura adalah kepunyaan Johor dan pulau Pinang pula kepunyaan Kedah – kepunyaan Melayulah. Pada hari ini Melayu di Singapura dan di Pulau Pinang sudah terima realiti bahawa tanah air mereka dan tempat-tempat tinggal mereka sekarang ini adalah kepunyaan Cina. Tak lama lagi Melayu di Malaysia kita ini akan jadi macam Melayu Pulau Pinang, Melayu Singapura dan Melayu selatan Thai – pada masa itu kita sebagai Melayu yang lembik dan dayus ini akan terima bahawa Tanah Melayu kita ini adalah hak dan kepunyaan Cina dan kita akan berpuas hati dan mungkin berbangga-bangga pula untuk hanya sekadar wujud sebagai orang-orang yang menumpang tuah di bumi kepunyaan Cina yang kaya raya ini!

Si dayus Melayu yang bodoh sombong dan pengcut ini tidak mungkin akan sedar diri. Apakah ianya sudah menjadi suratan takdir bahawa Melayu lembik dan dayus ini hanya layak untuk dimakan hidup-hidup oleh kafir Cina yang lapar, gagah dan jahat ini.

Sekian, terima kasih.


Wan Solehah al-Halbani

Wan Solehah al-Halbani said...

Salam,

Mahathir sabotaj Melayu kerana dia telah melakukan perkara-perkara berikut :

1. Mahathir telah menghapuskan DEB;

2. Mahathir telah menghapuskan akta Pelajaran 1961;


3. Mahathir telah meminggirkan Bahasa Melayu tetapi memperkasakan Inggeris, Mandarin dan Tamil;


4. Mahathir mengecilkan tentera kita, terutama sekali askar Melayu, dpd 150,000 kpd 50,000 sahaja pada hari ini;


5. Mahathir membawa masuk ke Malaysia kaum-kaum Cina, India, Nepal, Vietnam, Thai dan Filipina yang kafir tetapi mengurangkan kemasukan Melayu Islam dpd Indonesia;


6. WI di Johor diwujudkan oleh Melayu (Pak Lah, Khairi, Simon Tan) untuk Cina dan diserahkan pentadbirannya kpd Singapura melalui perlantikan satu konsortium konsultan yang dikuasai oleh Singapura;


7. Mahathir menggalakkan sistem pelajaran berbagai-bagai aliran yang menyebabkan 80% dpd pelajar-pelajar Cina belajar melalui SRJK Cina - sistem pelajaran berbagai aliran ini semakin memperkasakan sifat kecinaan bangsa Cina yang mengancam ketuanan Melayu - semua ini adalah jasa Mahathir.

Mengapakah masih ramai Melayu yang tak nampak bahawa Mahathir, Pak Lah dan Najib serta UMNO sendiri sudah tidak memperjuangkan soal-soal kepentingan Melayu dan tidak lagi memperkasakan Melayu agar tercipta ketuanan Melayu? Mengapakah ramai Melayu yang mengatakan Mahathir adalah Rasis Melayu yang menjadi jaguh untuk mempertahankan Melayu padahal jelas sekali Mahathir sebenarnya bersikap anti-Melayu sepanjang 22 tahun dia jadi PM kita?

Pada hari ini Najib terang-terangan mengisytiharkan bahawa UMNO dan BN adalah untuk semua bangsa dan agama bukan lagi untuk Melayu. Perkara yang sebenarnya ialah Najib dan UMNO kini meinggirkan Melayu kerana itu adalah sifat dan naluri Najib yang semula jadi dan itu adalah kehandak dan perintah “The New World Order” (NWO) milik Yahudi yang berkuasa dan berdaulat ke atas Najib dan ke atas kerajaan kita kini.

Melayu kini hancur di bawah UMNO. Melayu akan lebih hancur bila berada di bawah PR nanti. Mengapakah Melayu tidak mahu kembali kpd era Tun Razak dahulu! Mengapakah Melayu dalam UMNO mengatakan Melayu dalam PR adalah Melayu buta, dan mengapakah pula Melayu dalam PR mengatakan bahawa Melayu dalam UMNO adalah Melayu buta. Apakah kita Melayu ini kesemuanya tidak nampak bahawa setiap Melayu kini adalah buta?

Wahai bangsaku! Sembahlah Allah tiada Tuhan yang lain melainkan Dia. Ketahuilah bahawa sekarang ini kita sedang MENYEMBAH MANUSIA kerana kita MENTAATI segala undang-undang manusia yang dibuat oleh manusia (Quran 9:31). Baik Melayu dalam BN mahupun PR sebenarnya kesemua Melayu Islam kini tidak lagi menyembah Allah, tetapi kita kesemuanya sedang menyembah manusia.

Wahai bangsaku! Kembalilah kpd Islam - buangkanlah UMNO dan BN serta buangkanlah PR. BN dan PR (termasuk PAS) adalah kedua-duanya kafir. Bangkitlah wahai bangsaku, janganlah kita dibodohkan oleh NWO melalui agen-agen mereka seperti BN dan PR ini serta Raja-Raja Melayu kita. Bangkitlah kerana Allah, di atas nama Allah dan untuk Allah untuk menegakkan kalimah Laailaahaillallah dgn terlebih dahulu menghapuskan sistem politik demokrasi dgn segala institusinya yang kafir. Bangkitlah dgn Jihad, Perang dan Revolusi. Perangilah, berontaklah dan bunuhlah musuh-musuh Allah dan musuh-musuh kita di bumi kita ini, kemudian tegakkanlah kerajaan Allah yang akan menjalan dan menguatkuasakan segala undang-undang Allah ke atas semua bangsa dan agama (2:193, 251; hajj:40). Berperanglah untuk menjadikan Islam ini sebagai agama yang berkuasa dan memerintah ke atas seluruh umat manusia dan bangsa serta untuk menjadikan Islam sebagai agama yang paling kuat dan agung yang tiada tandingannya di bumi kita ini (9:33).

Jalan demokrasi adalah jalan kafir yang dilarang oleh Allah (Fatir 10). Jalan Allah adalah Jihad, Perang dan Revolusi dan tiada yang selain dpd-Nya.


Sekian, terima kasih.

Yang Tulus Ikhlas


Wan Solehah al-Halbani