Followers

Wednesday, May 30, 2012

Mat Sabu Bakal PM?

Ini bukan lawak jenaka jika PR menang PRU ke 13.

Sifirnya mudah. Haji Hadi sudah mengumumkan beliau tidak akan bertanding dalam PRU ke 13. Jika PR menang, kita menjangka DAP akan mendapat banyak kerusi jika dibanding dengan PAS dan PKR. Antara PAS dan PKR, saya meramalkan PAS akan mendapat kerusi lebih banyak dari PKR, samada PR menang atau kalah dalam PRU ke 13.

PKR adalah the biggest loser dalam PR. Saya meramalkan PKR gagal mempertahankan banyak kerusi mereka dalam PRU ke 13. Jadi samada PR boleh membentuk kerajaan atau tidak, PKR tetap tidak mempunyai banyak kerusi. Anwar Ibrahim tidak boleh dipertimbangkan lagi.

PAS masih bertegas ingin orang Islam menjadi PM, walaupun dalam perlembagaan tidak menyatakan syarat itu. Namun secara logik dan rasional, memang benar Melayu dan Islam sepatut menjadi PM. Oleh kerana Haji Hadi tidak bertanding, calon yang boleh dipertimbangkan untuk menjadi PM adalah Mat Sabu kerana beliua Timbalan Presiden PAS.

Adakah sejarah akan diubah? Mat Indera akan diangkat jadi pejuang negara? Komunis juga akan tertulis dalam sejarah memerdekakan Malaysia? 

Dan paling penting, saya teringat lagu sindirin Roman Legion terhadap boss mereka apabila sedang marching: "hide your wife, Caesar is coming."


"Hide your wife, PM Mat Sabu is coming."

Hidup Tok Gundu!

6 comments:

Anonymous said...

AKU HENSEM

apa nombor bilik dia kantoi tu?
121 ke122?

Anonymous said...

Hempuras ni bakal PM,

Biar betul wahai sahabat ku,
Jawatan PM Nak bagi mat sabu
Kaki jilat dak kaki sapu!
x kira licin atau berbulu.

sri tribuana said...

bukan bagi tapi ikut hieraki, kalau tak nak, jgn bagi PR menang

Anonymous said...

Tak boleh nak bayangkan kalau Mat Sabu jadi PM.... Malaysia pun jadi karton.

Anonymous said...

NO!
NON!
NYET!
NEHII!

Unknown said...

Kesianlah pada polis yang "rempuh" dia masa Bersih 2, sure kena transfer