Followers

Friday, April 20, 2012

UMNO Bela Samseng?

UMNO sudah lama jadi parti pemerintah. Sejak UMNO mula memerintah, pembangkang bukan satu perkara baru. UMNO pernah berhadapan dengan DAP,PAS, Semangat 46 dan Gerakan sebelum parti itu menyertai Barisan Nasional.

Sudah berapa lama UMNO menjadi parti yang memerintah, tidak pernah kita dengar UMNO menggunakan samseng menakut-nakutkan pesaing mereka. Tak pernah kita dengar samseng UMNO menganggu ceramah PAS sebelum. Atau samseng UMNO menganggu ceramah DAP.

Sejak Anwar menjadi pembangkang, macam-macam cerita pelik tentang UMNO timbul. UMNO menyuntik racun arsenik, suntik HIV dan sebagainya. Sekarang Chegu Bard and the geng sering 'diserang' oleh 'samseng' UMNO. Pelik tiba-tiba UMNO ada bela 'samseng'. Yang selalu kena serang pula PKR saja.



Di atas adalah serangan terbaru 'samseng' UMNO ke atas mahasewel yang masih berkhemah di Dataran Merdeka. Selepas sahaja serangan, dua nama dikatakan dibelakang serangan: UMNO dan PERKASA. Anwar bin Ibrahim tidak seperti Lim Kit Siang atau Haji Hadi. Kedua ahli politik DAP dan PAS mempertahankan ideologi dan menentang UMNO dengan cara 'konvensional'.

Anwar membawa politik kebencian. Jika kebencian tidak ada, Anwar akan cipta kebencian dan mencipta 'mala petaka' untuk PKR, serta orang yang simpati dengan mereka. Mala petaka ini akan mewujudkan simpati. Mereka suka dilihat diperlakukan dengan tidak adil.

Dengan ringkas, Anwar memang ahli politik yang tidak mempunyai prinsip, Machivellian atau 'end justified the means.' Kuasa itu sendiri adalah virtue, walaupun terpaksa mewujudkan pertumpahan darah dan mengorbankan rakyat  yang tak berdosa.

Kita pernah lihat bagaimana mahasewel memprovokasi pihak berkuasa seperti polis dan DBKL dengan berbagai gelaran. 'Anjing UMNO', 'talibarut UMNO' dan 'Barua UMNO'. Mereka sebenarnya mewujudkan banyak musuh. 

Serangan 'samseng' UMNO baru-baru ini kononnya mendapat 'kerjasama polis' apabila polis tidak bertindak dengan cepat melindungi mereka. Mereka mungkin lupa, polis bukan machine yang tiada perasaaan apabila dinista dan dihina sekian rupa. Mereka juga manusia.

Lakonan PKR ini sungguh hebat dengan serangan 'samseng' UMNO. Bukan DAP, bukan PAS, hanya PKR yang mampu melakukan politik kotor sebegini. 



Di atas adalah keterangan salah seorang pendemo yang kononnya polis bersengkongkol dengan penyerang. Tipikal PKR suka menuduh tanpa bukti. 'Pelajar' di atas yang turut berdemo merupakan icon terbaru SMM.


Cukup mulia bukan, boleh jadi role model.


Jika kita benarkan PR menjadi kerajaan, saya tidak tahu apa akan jadi kepada Malaysia. 

No comments: