Followers

Friday, February 10, 2012

Membunuh dengan pisau pinjam.

Saya peminat strategy Cina. Selain Art of War, Water Margin, Journey to the West, Romance of Three Kingdoms, saya suka baca 36 Stratagem. Salah satu dari stratagem yang saya sedar sering digunakan oleh DAP adalah 'kills with a borrowed knife'. 

Menurut stratagem ini, "if you want to do something, makes your opponents do it for you".

Satu ketika dulu, pembangkang mendesak BPR dijadikan Suruhanjaya. Maka tertubuhlah SPRM yang mana diletak di bawah parlimen. Dalam jawatankuasa SPRM, ada beberapa Ahli Parlimen PR seperti Salehudin Ayub. Tidak seperti BPR di bawah kuasa Perdana Menteri, SPRM bebas kerana tidak dikawal oleh BN. PR juga ada 'share' dalam urusan tadbir SPRM.

Apabila Teoh Beng Hock mati, bagaimana mencurigakan sekali, DAP awal-awal sudah spin salah BN atau salah kerajaan. Beberapa persoalan kematian Teoh Beng Hock yang misteri boleh dikaitkan dengan empayar gelap DAP yang menjalankan kegiatan kongsi gelap seperti rumah urut dan perjudian di Selangor. Sebenarnya mereka ada motif untuk membunuh Teoh sebagai saksi SPRM.

Tapi mereka 'pinjam SPRM' untuk menyalahkan musuh mereka.

RPK mendedahkan bahawa seorang ahli perniagaan bernama Patrick Wong bukan sebenarnya dirompak tapi dibunuh untuk menutup isu pasir. Baca sini. 

Mengapa Lim Kit Siang tidak minta diadakan Suruhanraya Di Raja menyiasat kematian Patrick Wong? Ada tengkorak dalam almari?


3 comments:

Anonymous said...

bukan 'skeleton in the closet', tapi bangkai yang masih berdaging membusuk, dipenuhi nanah dan ulat!

Anonymous said...

Sebenarnya pisau yang di Pinjam itu bernama Anwar Ibrahim. Sibuk kita melayan Anwar senyap-senyap dema buat perancangan. Negeri Perak dulu sempat di tikamnya . Nasib baik cedera dah pulih tapi tak tentu lagi selamat sebab pertarungan belum tamat. Pusingan ke 13 bakal menyusul.

Apabila kita sibuk melayan Anwar, mereka bebas sebebasnya. Hampir semua serangan di tuju ke pada Anwar. Anwar ini kalau ikut strategi hammer and anvil dia ni anvil. Kebal dan bertahan. Tapi hammernye DAP. Cukup bahya kalau terperangkap.

pukimaq said...

Pisau tak suka.Bontot sayangku suka la.