Followers

Monday, December 5, 2011

Sedih Seorang Blogger UMNO Sertai PKR.

Musli Oli mengumumkan beliau telah keluar dari UMNO. Saya terkejut dan juga sedih. Selama ini, beliau telah meluahkan perasaan, pandangan dan pendapat beliau berkaitan negara, parti dan politik melalui blog Sekali Ketuknya.

Musli Oli juga orang kuat Perkasa, yang selalunya dikaitkan dengan UMNO. Saya mengenali beliau melalui blog dan twitter, walaupun kami tidak pernah bertemu secara in person. Berita beliau menyertai PKR menyedihkan saya, kerana beliau juga seorang yang berbakat.

Namun demikian, saya tetap hormati pendirian beliau. Ini negara demokrasi, tidak sepatutnya seseorang itu jumud dengan parti andainya parti itu tidak menepati citarasa mereka. Saya tidak tahu punca beliau membuag keputusan itu, namun seperti kata-kata perpatah undang-undang dalam Latin: "Res ipsa liquitor".

"Thing speaks for itself".

Sila baca penjelasan beliau sendiri dalam blog Sekali Ketuk yang saya linkkan dalam blog Politik. Saya minta maaf kerana masalah teknikal saya tidak dapat link posting beliau bertajuk 'Mengapa Saya Keluar UMNO.'

Saya mengucap 'Good Luck' kepada Musli yang pernah sekapal dengan saya dalam perjuangan membela parti. Walaupun berlainan kapal, tetapi kita masih boleh menjadi sahabat.


3 comments:

Anonymous said...

http://muslioli.blogspot.com/

Anonymous said...

Pantai pun berubah ubah..inikan hati manusia.muga dia dapat apa yang dicarinya..kepuasan barangkali

Anonymous said...

Dia tak mahu bertuankan taukeh lembu dan berkawan dengan lembu-lembu. Mesti jadi calon PKR nanti....