Followers

Tuesday, December 13, 2011

Hasan Ali: Mencari keredhaan Allah, bukan Parti.

Hasan Ali terus dikenakan tekanan oleh partinya sendiri. Nampak gayanya, seperti Ramasamy, Hasan Ali gagal menepati citarasa 'ulama' dalam PAS. Terbaru, beliau gagal dicadangkan sebagai calon di cawangannya sendiri. Walaupun kononnya segala terserah kepada pucuk pimpinan parti dalam menentu calon PRU ke 13, namun usaha memalukan beliau sedang berjalan diperingkat akar umbi.

DAP dan PAS memang tidak demokratik, masing-masing tidak telus dan tidak lenient dengan pihak yang tidak sependapat dengan pimpinan tertinggi mereka. Namun inilah parti yang menyokong BERSIH kononnya menuntut lebih ketelusan dan lebih demokratik. Mereka sendiri tidak demokratik apabila mendapat kuasa.

Jawapan Hasan Ali mudah. Naiwatunya adalah untuk mencari keredhaan Allah, bukan Presiden parti atau Parti. Parti hanya alat untuk mencapai matlamat. Namun begitu ramai ahli  parti dalam PAS menganggap parti mereka adalah end(tujuan) bukan mean(cara). Maka jadilah nereka hanba parti seperti kata HAMKA. Dan itu juga assabiyah.

Syabas Hasan Ali. Di parti manapun anda berada, anda layak mendapat penghormatan, malah lebih dari Mursyidul Am atau Presiden parti anda yang flip flop demi undi. Mereka tidak seperti anda, mereka mencari keredhaan pengundi.

3 comments:

Anonymous said...

Salam Tuan,

Saya ada terdengar khabar angin bahawa Najib berjumpa TDM untuk bertanyakan apa lagi yang perlu diperbaiki, dan jawapan TDM adalah "IF you want to go further, divorce your wife",

betul ke khabar angin ni?

sri tribuana said...

Salam, tak berani saya komen terbuka hal berkenaan, terlalu peribadi.

Anonymous said...

AKU HENSEM

Tk payah cerai
Kawin je lg satu
abis cite

kikikikiki