Followers

Friday, December 30, 2011

Anwar Bukan Mandela.

Berbaloikah keamanan Malaysia terkorban kerana 'hotdog' seseorang?


Angin bertiup kencang bahawa 090112 meupakan tarikh akan berlaku perarakan demonstrasi pengikut Anwar 'jika' Anwar di dapati bersalah. Shamsul Iskandar dan AMKnya sedang bersiap-sedia menyediakan pengikut untuk menunjuk perasaan pada tarikh berkenaan. Dalam twitter, ada pengikut Anwar menyamakan Anwar dengan Nelson Mandela yang telah dipenjarakan selama 27 tahun kerana menentang rejim Pretoria.

Malaysia sedang dipersiapkan untuk menuju ke anarki. Dan ini memang kepandaian seorang agitator, pemimpin jalanan yang menyalahkan semua orang kecuali dirinya sendiri. Sementara Mandela dipenjara kerana menentang dasar apatheid iaitu dasar yang menindas kaum kulit hitam, Anwar sebenarnya baru dibicarakan dan belum didapati bersalah. Anwar bukan menentang kerajaan kerana penindasan sesuatu kaum, atau ketidakadilan kepada etnik minoriti. Anwar hanya ingin menyelamatkan tengkuknya.

Darah muda yang kebanyakkannya dipandu oleh hati, bukan otak dibakar semangatnya. Ada sesuatu mengenai orang muda yang digemari oleh pencetus anarki. Ini kerana mereka adalah anak-anak kita. Jika mereka berjaya diseret dan jika kerajaan terpaksa menggunakan kekerasan terhadap mereka, maka simpati ibubapa dan mungkin anggota keselamatan yang bertugas boleh membantu golongan pencetus huru hara ini.

Polis mahupun askar tidak akan sampai hati menggunakan kekerasan terhadap anak-anak muda - mahasiswa atau murahsiswa atau mat rempit. Dan jika kerajaan terpaksa menggunakan kekerasan, maka pencetus anarki akan berjaya menjadikan golongan bapa-bapa menyebelahi 'perjuangan' mereka kerana simpati.

Namun Anwar bukan Mandela. Punca atau just cause perjuangan dua manusia itu tidak sama. Seorang menyelamatkan bangsanya dari di diskriminasi. Seorang menyelamatkan dirinya dari dipenjara kerana memiliki tabii yang aneh.

Saya masih percaya pada demokrasi. Andaikata kerajaan yang ada sangat kejam, tukar melalui pilihanraya. Kita tidak perlukan kebodohan ini.

4 comments:

Anonymous said...

Rata rata dalam negara ini, golongan peguam yang mewakili anak guamnya di mahkamah adalah daripada parti yang sama, mereka adalah daripada jawatankuasa tertinggi parti politik yang sama [dan muka muka yang sama saja setiap kali rakan politik mereka di dakwa di mahkamah, dan peguam peguam ini memegang kepercayaan politik haluan radikal kiri yang sama anrara nereka dan dgn tertuduh, dan mereka cari pelung, cari helah mencerca kehakiman, mereka mempersendakan kehakiman dan sistem perbicaraan negara ini, mereka perlekehkan hakim hakim [kekadang berbau perkauman] yang membicarakan tertuduh yang turut sama menjadi ahli parti politik peguam peguam itu [kekadang merea pakai NGO radikal yang sehaluan dgn politik sempit mereka, semuanya muka sama.... Menurut kod etika peguambela, peguambela perlu di lihat oleh orang ramai sebagai bebas dan berkecuali daripada si 'tertuduh' dalam sesuatu kes jenayah, tetapi majlis peguam Malaysia buat tak tahu saja, mengapa sedemikian? Ini lah kelompok peguam haluan pembangkangyang pasti seirama dgn parti politik pembangkang kerana MEREKALAH AJK PARTI PEMBANGKANG yg terus menggunakan mahkamah sebagai pentas jenaka dan sabotaj politik mereka terhadap kerajaan Malaysia. Mereka sentiasa membesarkan isu ketidakadilan sistem keadilan Mallaysia, agar di denganr oleh negara2 Barat dan UN dan mendapatkan simpati kuasa kuasa luar yg hanya menunggu masa menjahanamkan tanahair kita... Ini kah kebebasan bersuara? Tidak...ini adalah subversif dan perbuatan khianat yang haus terhadap institusi negara tercinta, Malaysia. Bangunlah suadara, sedarlah akan teknik yg sudah terlalu lama di gunakan oleh anasir cendikiawan daripada Komunis Malaya...dan mereka-mereka yang sewaktu dengannya.

BAHAGIAN KHAS

suara Api said...

anwar is dead!!

Anonymous said...

Apa Anuar Mendela ?,,bukan.
Apa Anuar anugerah Tuhan?,,,bukan.
Apa Anuar Imam Mahadi?,,bukan.
Apa Anuar pemimpin? bukan ,,,,bukan
oiiii,jauh sekaliiiiiii.

Siapa Anuar haaa?.
Dia penipu,pembelit,penjula agama,
talibarut Yahudi,agen CIA,pengamal
rasuah,pelakun filam lucah,pengoda
isteri orang,penabur fitnah,dan macam2 lagi sifat buruk yang ada
pada dia.Yang paling tersuhur seluruh buana ialah kakibuntut aka peliwat teger berasal daripada
pulau Mutiara diutara negara kita,
dekat runah Tun Dolll,bapa mertua
ketua ketol ketua pemuda,,,,

Anuar ,Ibrahim, M.Abdul Rahman
koya koya caaaaa....... .

Anonymous said...

Anuar macam Nelson Mandela? Hai kelakar betullah.. tak tahu pulak yg Mandela tu sapu lelaki DAN perempuan ;p

Saya rasa this time round, Polis patut biarkan aje kuncu-kuncu Anwar run wild. Nak juga tengok rupa hodoh dan bodoh mereka. Just make sure ambil gambar mereka terang-terang dengan video.. untuk dijadikan evidence untuk disaman jika melakukan kerosakkan pada harta awam dan for criminal prosecution if terjadinya accidental death.

Oh ye.. siapa2 yg bawa minor pergi demo pun patut dikenakan tindakan undang2.

Peace loving Malaysians just stay at home.. so that you, your family and your property are safe from the rioters. Siapa2 yg nak thrill.. bolehlah pergi sana BUT at your own risk..