Followers

Thursday, June 9, 2011

Y.B = Yang Bingai.

Datuk Rocky's memanggil antara salah seorang mereka Yang Bingai, sebagai singkatan dari Y.B. Mereka Yang Bingai datangnya dari DAP. Sivanesan membuat kenyataan bahawa biasiswa 1MDM sebagai gimik politik.

Sivanesan, ADUN Sungkai menyatakan bahawa biasiswa berkenaan merupakan taktik kerajaan BN untuk memancing undi. 1MDM mengumumkan akan memberi biasiswa kepada sebanyak 500 pelajar lagi kepada mereka yang gagal mendapat biasiswa walaupun mendapat 8A.

Usaha kerajaan yang ingin membantu pelajar yang layak ini diperolok-olokkan oleh wakil rakyat pembangkang. Sepatutnya kita mengalu-alukan usaha baik dari semua pihak. Jika DAP, atau PR berbuat kebaikan seperti ini ianya wajar dipuji.

500 pelajar berkenaan akan mendapat biasiswa tanpa mengira latarbelakang politik mereka, atau keluarga mereka. Sivanesan tidak boleh melakukan kebaikan itu, malah menyokong pun tidak. Lebih teruk lagi, bersyukur kepada Tuhan pun tidak. 

Seorang lagi Yang Bingai adalah Hannah Yeoh. Berkahwin dengan seorang India, YB ADUN Subang Jaya ini ingin daftarkan anaknya sebagai bangsa Malaysia. Malu meletak anaknya keturunan India, kerana keturunan mengikut bapa, Yang Bingai ini meroyan nak letak anaknya bangsa Malaysia.

Baca juga komen YB Datuk Zulkifli Nordin dalam posting Cindia.  Husin Lempoyang turut menyindir dalam posting Bangsa Anak Hannah dan Bangsa Anak Hannah II.

Kita sangkakan Jeff Ooi saja Yang Bingai apabila kantoi program DAP dengan Paderi Kristian, rupanya species Yang Bingai ini banyak dalam DAP. Wakil-wakil rakyat DAP akan gunakan apa saja untuk kepentingan politik mereka.

Biasiswa. Hasut sensitiviti kaum. Hasut sensitiviti agama. Anak. Isteri. Perempuan simpanan. Mummy Foo, oppss.

Dan inilah parti yang berjaya merubah pendirian PAS dari bermatlamat negara Islam kepada negara kebajikan.

TAKE BEER! TAKE BEER!

2 comments:

Anonymous said...

KITA PATUT SOKONG TRILION KALI ATAS USAHA YB HANA YANG NAK LETAKKAN BANGSA ANAKNYA (BAPA KETURUNAN INDIA/DIA (Sebagai ibu0 keturunan cina)sebagai anak malaysia. Kita lihat Thailand/Indonesia/Jepun/Korea/China/India/Pakistan/Australia/Arab/Israel/U.S warganegara mereka mengikut negara berkenaan. No such thing as Thai Chinese etc. Where as in Malaysia they still insist on their respective races. Now baru padan muka depa. Apakata kita hapuskan identiti atenik. Semua diMalaysia hendaklah berasaskan Malaysia. Mulakan dengan nama, sekolah,bahasa,budya,keturunan dan lain-lain. Tentang agama, terpulan kepada masing-masing.Contoh nama: Karpal Singh (Karpalsingah)(Lim Kit Siang-Limakitsingah)(nama malaysia katakan) Ok setuju. (Mampus mereka tak kan setuju)

Anonymous said...

joseph anwar ibrahim... setuju kot.... dia kan pluralisme