Followers

Friday, June 24, 2011

Jawapan Kepada Lim Kit Siang: Adakah Datuk Dia Juga Berdemo Menuntut Kemerdekaan?

Dalam blog bapa setan racist Malaysia, Lim Kit Siang dimuatkan artikel yang ditulis oleh Yow Hong Chieh, asalnya artikel itu diterbit dalam Malaysia Insider. Tajuknya: Would Hisham have arrested Onn Jaafar?

Saya sudah biasa dengar hujah ini dari generasi baru pembangkang, atau dari fence sitter pro pembangkang bahawa UMNO sendiri lahir dari demo, dari protes dan perarakan jalanan. Setakat ini saya belum terbaca sanggahan dari blogger pro BN terhadap isu ini. Memang ia nampak lethal, dan bagaikan mereka memberi KO kepada UMNO apabila penyokong pembangkang -terutama PKR - memberi buah ini.

Ada sesuatu yang PR terlupa. UMNO menuntut kemerdekaan dari British yang menjajah Tanah Melayu dan ketika itu tidak ada demokrasi di Tanah Melayu ini. Kedatangan British ke sini bukan dijemput dan dibincang dalam parlimen Tanah Melayu yang tidak wujud lagi ketika itu.Fakta semudah ini juga DAP tidak faham. Orang suruh menguasai bahasa Melayu enggan. Ini akibatnya apabila membaca sejarah Tanah Melayu dengan karakter Mandarin.

Masalahnya, Melayu PKR dan Melayu PAS terbawa-bawa dakyah bodoh ini, sedangkan DAP adalah parti yang menafikan Melayu penduduk asal. Apabila DAP menghina seorang patriot Melayu seperti Onn Jaafar, Melayu PKR dan Melayu PAS mengangguk-angguk menyetujuinya.

Dato' Onn Jaafar merupakan khazanah negara. Biarpun beliau tidak mati dalam UMNO dan kredit memerdekakan negara diberi kepada Almarhum Tunku, namun jasa Onn Jaafar sebagai tokoh pemula yang menggabung dan menggerak penyatuan orang Melayu perlu disanjung tinggi. Sanjungan ini sepatutnya mengatasi kepentingan parti mana-mana orang Melayu pun.

Apabila Brtish ingin mewujudkan Malayan Union dan menghapus hak istimewa orang Melayu, Onn Jaafar bangkit. Apa cara yang beliau ada untuk menunjukkan kepaduan sokongan Melayu menentang Malayan Union jika buka berdemo. Onn Jaafar tidak boleh berunding dengan Britihs dengan cara demokrasi. Tanah Melayu sudab dicukai dan dijarah hasil ekonomi tanpa persetujuan orang Melayu.

Walhal perpatah Amerika berkata: "No taxes without representative."

Tanah Melayu merupakan jajahan British, wajar Onn Jaafar berdemo. Malah di Indonesia wajar pribuminha berperang mengangkat senjata menentang Belanda ketika menuntut kemerdekaan. Jika logik itu dipakai oleh politikus PR, maka wajar mereka mengangkat senjata menentang BN!

Sekarang segala masalah boleh diselesai melalui demokrasi. Mengapa perlu mencontohi Mesir dan negara Timur Tengah? Mereka bukan negara yang berjaya. 

DAP yang sentiasa tidak menyetujui Malay dominance akan berbuat apa saja. Dan dalam dunia Melayu akan sentiasa ada lembu-lembu yang boleh dicucuk hidungnya. DAP adalah anak rohani PAP yang berkeras menolak penguasaan orang Melayu dalam politik dan ekonomi. Sejak azali mereka melaungkan kembali semangat Malayan Union yang memberi kesamarataan antara Melayu dan kaum lain.

Ketika Dato' Onn dan orang Melayu berdemo menentang Malayan Union, di mana datuk Lim Kit Siang? Apa sumbangan datuk Lim Kit Siang terhadap penibuhan bangsa Malaysia yang baru? 

Saya tidak ada jawapan yang tuntas. Namun melihatkan cucunya yang terlalu chauvanist dan menentang penguasaab Melayu, saya hanya boleh berimaginasi datuknya mungkin penyokong kuat Ching Peng dan menjadi bandit dalam rimba Malaya.

Mereka sentiasa percaya kaum Cina boleh supreme ruler of Malaya.

Syabas Melayu PKR dan Melayu PAS!


2 comments:

Wake UP! said...

Salam. Tak. Tapi kalau ultra kiasu tadbir negara, semua Melayu masuk hutan jadi sakai.

Dot said...

orang cina di china saja yg boleh jadi supreme ruler of china. itupun hanya digambarkan dlm sejarah2 dinasti china yg hebat2...
sekarang cina di merata dunia bermaharajalela dek sifat kiasu mrk
ingat apa lky kata tahun 1986 kpd mrk yg menentangnya? kata2 ni patut ditempel dimuka lks jika kerajaan nak bertegas...