Followers

Wednesday, December 26, 2012

Merry Christmas Santa Lims!

Lim Kit Siang telah memuatkan tulisan Christopher Kannan dalam blognya di bawah entry : We don't need Santa Claus. Seperti biasa, isi mestinya kebencian orang Kristian terhadap pemimpin UMNO/BN, dan target utama adalah PM.

Kannan tidak rasa wajar untuk mengucapkan terima kasih kepada PM Najib walaupun membuka jalan membenarkan umat Kristian melakukan pilgrim ke Jurusalem. Kannan lupa tindakan PM itu boleh mengundang padah politik jika Melayu terutama PAS menjadikan isu itu sebagai sentimen agama.

Tiba-tiba Lim Kit Siang menjadi champion orang Kristian, maklumlah 15 daripada 20 CEC DAP adalah Kristian Mazhab Evangelican. Ada yang berseloroh memanggil Kristian  jenis ini 'born again' atau Mujahideen  Christian. 

Di Sabah dan Sarawak, DAP memainkan sentimen agama bukan bangsa. Kononnya Kristian tertindas oleh kerajaan BN. Saya tak tahulah di mana lagi orang Kristian boleh hidup aman jika dengan orang Melayu yang sanggup menyerah sejuta kerakyatan kepada bukan warganegara sebelum merdeka pun dianggap menindas.

Jika semangat toleransi ditunjukkan oleh pemimpin BN dalam hal-hal adat resam dan agama, saya tidak tahu bagaimana Malaysia jika dipimpin oleh Pakatan. DAP Mujahideen Kristian. PAS pula Inquisitor Islam. Eloklah kedua-dua sanggup mati syahid untuk agama masing-masing.

Pejuangan DAP adalah pejuangan Kristian. Dari 15 daripada 20 CEC beragama Kristian, dan mereka gagal memilih seorang pun dari agama Islam - agama terbesar dalam Malaysia. Dan berapa orang dalam CEC Cina Budhha. Lim Kit Siang seorang Budhha? Atau Khalifah Lim Joseph Guan Eng seorang Buddha?

Kita sudah pening dengan sebuah parti seperti PAS yang mempolimik apa saja tentang Islam. Dan sekarang kita ada kembar tak seiras pula dari Kristian. 

Merry Christmas Santa Lims. To both of you - father and son - in your kingdom of heaven. Your can bring your hatred to heaven, too if you wish.

To PAS, Take Beer, Take Beer!


2 comments:

Anonymous said...

Aku Hensem

Hallelucah to PAS!

KAMUNTING CENTRAL said...

Salam boss... Hebat blog boss... Mohon dapat dipautkan blog teman http://kamuntingcentral.blogspot.com/ ke blog boss... Terima Kasehhh Boss....