Followers

Wednesday, December 12, 2012

Memperingati Pembohongan Mangsa Kebuluran Baling.

Pada tahun Disember 1974, Anwar Ibrahim dan 'partner-in-crime'nya Hishamudin Rais mengadakan tunjuk perasaan kononnya ada mangsa kebuluran di Baling, Kedah. Terence Netto telah mengukirkan nama Anwar setaraf dengan Martin Luther King, yang mana bagi saya sangat tidak tepat dan sangat menghina pemimpin gerakan sivil Amerika yang agung itu.


Hishamudin Rais nak tiru Che Guevara tapi dia tak cukup tinggi dan tak cukup ilmu.

Oleh kerana ketandusan ilham untuk dispin, pembangkang cuba mencipta cult dari Peristiwa Baling. Seperti cult BERSIH yang mengingati kematian pemandu teksi, Baharudin sepatutnya diadakan setiap 9 hb kini sudah dilupai.

Pada awal-awal masih ada budak-budak meletakkan bunga kuning di tempat kejadian. Sekarang ianya sudah tidak penting. Hanya kematian seorang pemandu teksi. Tidak ada ingatan. Tidak ada ceremony. Tidak ada significant. Hanya kematian seorang peserta.

Seluruh rakyat Malaysia tahu malah pembangkang mengeksploit kematian Allahyarham dengan skrip palsu 'kematian' Supardi. Untuk mengingatkan semula sindrom Melayu mudah lupa, baca kepalsuan itu dalam blog Pink Turtle.

Baru-baru ini, PKR mengadakan Peristiwa Mengenang Mangsa Baling. Seperti kes Baharudin, itu hanya 'political ploy' Anwar untuk mengambarkan beliau pejuang rakyat marhein. Hakikatnya, rakyat marhein itu hanya alat manipulasi politiknya. Sebentar saja, mereka akan dilupakan setelah Anwar and Co naik jet mewah dan bas mewah, kembali ke rumahnya yang bernilai tujuh juta.

Benar kata Tun Dr. Mahathir. Kita tidak boleh benarkan orang macam ini menjadi Perdana Menteri. Mangsa Baling itu, menurut Tun bukan mati kebuluran. Beliau mati sakit. Itupun di eksploit oleh 'Che' palsu dan 'Fidel"(Castro) palsu.






2 comments:

Anonymous said...

Ini bermakna bahawa dua dua anjing ini memang asalnya di lahirkan sebagai se ekor anjing!!!

Anonymous said...

dua ekor anak babi yang dilahirkan sebagai anjing ...