Followers

Thursday, February 4, 2010

Middle Malaysia?

Saya tidak akan percaya jika ada orang yang menyayangi bangsa Melayu sanggup bekerjasama dengan DAP. Ini kerana parti ini terbukti anti-Melayu sejak zaman berzaman. Secara lojik, sesiapa yang bekerjasama dengan DAP merupakan orang yang menjual bangsanya. Atas nama 'political conssession' apa pun, atau 'your enemy is my enemy', common advesary, etc etc, DAP merupakan parti yang sangat merbahaya untuk dipercayai.

Bermula sebagai 'offspring' dari parti PAP, diterajui oleh Lee Kuan Yew, DAP terus menerus memperjuangkan Malaysian Malaysia. Bagi mereka, Malaysia untuk orang Malaysia dan tiada siapa pendatang dan tiada siapa penduduk asal. Mereka menafikan agama Islam, hak istimewa orang Melayu, ingin menghapuskan Raja-raja Melayu dan apa sahaja yang berbau Melayu.

Konsep Malaysian Malaysia tidak mendapat sambutan dikalangan orang Melayu. Mereka juga kurang mendapat sambutan dikalangan orang Cina satu ketika dulu. Sekarang kaum Cina kurang memberi sambutan kepada MCA atau BN; sudah tentu DAP merupakan jaguh mereka. Apa yang mereka perlu lakukan adalah memenangi hati majoriti senyap orang Melayu, terutama generasi muda yang tidak terlalu kuat semangat 'kemelayuan'nya.

Pertama mereka perlu 're-transform' imej mereka yang kelihatan sangat cauvanis dan 'kecinaan'. Maka konsep 'Malaysian Malaysia' diubah menjadi 'Middle Malaysia', kononnya mereka boleh berlaku adil dan saksama kepada semua rakyat termasuk orang Melayu jika mereka memerintah.

Dalam mana-mana penguasaan 'orang asing' terhadap penduduk tempatan, mereka memerlukan kuda atau 'collobarator', rakan subahat. Inggeris menggunakan pembesar dan raja Melayu, Belanda menggunakan 'talibarut' sesama Indonesia, Amerika menggunakan suku Red Indian lain untuk menguasai Red Indian lain, jadi formula DAP menggunakan PAS dan PKR.

Konsep Middle Malaysia digunakan supaya Melayu leka dan boleh menerima dasar kononnya liberal dan terbuka mereka. Benarkah?

DAP merupakan parti yang menggalakkan juga dinasti dan cronysm. Ini tidak kelihatan sebelum mereka memegang kuasa. Lim Kit Siang dan Lim Guang Eng menjadikan DAP sebagai batu loncatan untuk menjalankan agenda dictator mereka.

Datuk Zahrain dari rakan PKR menggambarkan Lim Guang Eng sebagai diktator. Dan Tan Tee Bee, ahli parlimen Nibong Tebal, juga dari PKR, tidak menyukai gaya diktator ahli politik dari DAP ini. Jelas dua beranak - Lim Kit Siang dan Lim Guang Eng - mengamalkan corak diktatorship dalam pemerintahan mereka.

Tan Sri Lee Lam Thye melepaskan jawatan dan bersara dari politik dan keluar dari DAp kerana tekanan yang diberi oleh Lim Kit Siang. Sekarang rakan 'niaga' mereka sendiri - PKR - sudah merasa bahang gaya kepimpinan 'tidak menerima pandangan orang' oleh dua beranak ini.

Middle Malaysia? I doubt it.