Followers

Monday, June 29, 2009

Sesat Lagi Menyesatkan

PAS sebuah parti sesat. Sejak mula diwujudkan, PAS parti yang sesat lagi menyesatkan. PAS menuduh UMNO tidak Islam kerana sanggup bekerjasama dengan MCA dan MIC. MCA dan MIC parti yang mengakui ketuanan Melayu/Islam. PAS pula bekerjasama dengan DAP parti yang menidakkan Islam dan Melayu.

Menggunakan orang yang berserban dan berkorpiah, boleh membaca beberapa surah, orang-orang ini akan diangkat menjadi 'Tok Guru', 'Ulama' dan sebagainya. Kata-kata mereka mahfum dan terpelihara dari dosa, jika ditilik dari pandangan ahli PAS.

Tok Guru bukan rasulullah. Mereka tidak suci dan tingkah laku, tindak tanduk mereka juga akan dihitung, dihisab dan diadili oleh Allah. Mereka seperti umat Rasulluah yang lain juga, tidak ada manusia yang suci kecuali Rasulullah.

Ada suara-suara murni dalam PAS yang minta berbincang(bukan bergabung) dengan parti Melayu/Islam demi kebaikan Melayu/Islam telah dilaknat oleh Tuan Guru yang kononnya separuh wali. Separuh wali?

Menolak perbincangan dengan sesama Islam, menyembah Allah yang sama cuma mungkin pendekatan berbeza, dianggap wali? Sanggup melabelkan saudara semuslim kafir, Ayah Pin, komunis dan berbagai tohmahan wali?

Dengan status 'Tuan Guru', mempunyai begitu ramai penyokong yang membuta tuli, orang sebegini amatlah merbahaya kepada nama baik Islam kerana mereka sesat dan menyesatkan orang Islam lain yang jahil. Menjadi budaya dialam Melayu ini menganggap mereka ini suci sedangkan Quran diturunkan untuk dipelajari dan difahami oleh semua orang sebagai panduan.

Kita tidak perlu Tok Guru yang sesat lagi menyesatkan ini dan memecah belahkan umat Islam dengan memberi makna Islam dari sudut pandangan yang sempit.

Tanya diri kita sendiri; dan gunakan pemikiran rasioanal bukan fanatik membuta tuli, lebih baik UMNO atau DAP?


4 comments:

dr.todak said...

Seorang pemimpin akan hilang pedoman apabila terlalu dipandang tinggi oleh pengikut2 yg terlalu taksub dan jahil. Islam tidak pernah menegah kita drpd berkawan dengan org kafir tetapi kafir yang bagaimana? yg ini lah org pas tak tahu dan buat2 tak tahu..cubalah tanya pada tok guru kamu!

Sisingamangaraja Gorgor said...

Sejak kepimpinan ulama yang konon mengaku 'ulama' mengambil alih tampuk kepimpinan pas... Pelbagai masalah berlaku didalam pas dan jugak sampai terbawa2 ke masalah Negara... Contoh dari peristiwa Memali sampai ke kewujudan puak2 Erdogan...~

Sendrik buleh pikir...~

Last2 penasihat tertinggi pas pulak terus jadik tak sihat... Jadi nyanyuk trus...~

sri tribuana said...

Bila dh nyanyuk sendiri mahu igt la... berhenti la buat statement yg menyesatkan org ramai

Anonymous said...

Hahahahaha....bodohnya orang yang menulis artikel ni...tak sangka ada orang yang bodoh sampai macam ni sekali...hahahahaha...kelakar betul...bodohnya kau...hahahahha....