Followers

Monday, August 6, 2012

Yang Bingai Lagi.

Semalam, Malaysia berkabung kerana Dato Lee Chong Wei gagal memenangi pingat emas. Lee Chong Wei sendiri menitiskan airmata, bukan untuk kemasyhuran peribadi tetapi katanya kerana gagal membuatkan Lagu 'Negaraku' dimainkan di London. Seorang pengulas sukan turut berkata: "Lin Dan wants the medal, but what Chong Wei wants is his national anthem being played here".

Saya bangga dengan Lee Chong Wei. Saya bangga walaupun tewas, beliau berjuang habis-habisan. Saya bangga sikap patriotiknya yang memberi segala untuk negaranya. Namun setiap negara yang mempunyai warganegara patriotik, ada yang sebaliknya.

Yang Bingai, ADUN dari DAP, Manoharan tweet sesuatu yang menyakitkan hati setiap insan yang menyayangi Malaysia. Untuk seketika selama Chong Wei bejuang menentang Lin Dan, semua rakyat Malaysia melupakan seketika ideologi politik dan menyokong Chong Wei sebagai wakil Malaysia. Mari kita baca tweet dari Yang Bingai ini:



Namun extremist DAP dan cybertrooper pembangkang tidak dapat memisahkan apa saja dari politik. Bahkan seni sendiri seperti filem Tanda Putera tidak dapat lari dari serangan politik mereka. Sebagai pembangkang mereka menganggu apa saja usaha kerajaan untuk membaiki apa saja keadaan. Jika mereka menjadi kerajaan saya percaya demokrasi akan berkubur. Mereka hanya percaya apa yang mereka ingin percaya dan pandangan lain bagi mereka 'sesat'.




Kita tidak melihat Chong Wei sebagai Cina,Melayu atau India tetapi sebagai rakyat Malaysia

Di atas adalah tweet dari  cybertrooper PKR. Dia spin jika Datin Seri Rosmah datang ke London dan menyokong Dato Lee Chong Wei, Chong Wei akan mampu menang emas. Lagi, mereka membenci dan hanya kebencian yang ada pada Pakatan. Period.

Yang Bingai Manoharan pernah kontroversi ingin mengubah Jalur Gemilang jika PR mendapat kuasa. Masih ada Melayu yang percayakan DAP? Seorang pemimpinnya pernah kencing tiang bendera Malaysia di hadapan rumah seorang MB.


3 comments:

Jeepers Creepers said...

manoharan ni dapat hidup lama sebab org melayu dah jadi penakut..kalau x, dah lama keling ni mati

Anonymous said...

Bro,

Mamat ni memang bingai tahap brahmin.

Bila 2 india jumpa dia org tubuhkan parti politik so don't get shock if they will politicing everything under the sun.

So how malaysian will get first gold bila pakatan become government ...ikut singapore la beli players dari luar negeri ,maybe malaysian first gold medal winner datang dari china or afrika..

Anonymous said...

bagus LCW ni.. yang tak bagusnye org2 yang tak puas hati ngn kekalahan beliau.. adat lah permainan ada menang kalah, tapi bagi saya LCW tetap juara, tak kesah la beliau bangsa apa pun.. saluteeeeeee :)