Followers

Monday, March 28, 2011

Berani Anak Melayu.

Sebenarnya Melayu bangsa berani. Mereka berani berjuang hingga ke titisan darah terakhir apabila terdesak. Namun persekitaran Semenanjung Tanah Meayu yang aman, dan secara umum orang Melayu bukan bangsa yang 'warlike', bakat keberanian Melayu itu terpendam.

Zaman dulu-dulu orang Melayu berani membuat kapal dan belayar hingga ke Madagaskar. Ketika Jepun menyerang Tanah Melayu, Laftenan Adnan dengan hanya beberapa orang sahaja Rejimen Askar Melayu berjaya menyekat kemaraan tentera Jepun. Laftenan Adnan enggan menyerah dan mempertahankan Bukit Candu hingga mengorbankan nyawanya. Jepun sendiri kagum dengan keberanian beliau. Malah tentera British sudah lama cabut lari.

Hanya dengan 42 orang anggota, Laftenan Adnan yang kekurangan peluru berjaya membunuh 800 tentera Jepun dan menyekat kemaraan Jepun. Mereka lebih rela mati dari menyerah - satu sikap yang mana mencerminkan sifat Jepun sendiri.

Begitu juga dengan Peristiwa Bukit Kepong. Hanya 22 orang anggota polis mempertahankan Bukit Kepong dari serangan seramai 180 angggota komunis. Walapun diberi peluang beberapa kali oleh komunis agar menyerah, mereka enggan menyerah. Malah mereka mempertahankan Bukit Kepong hingga mengorbankan anggota keluarga mereka sendiri.

Isteri seorang anggota polis ditawan oleh komunis dan  dengan menggunakan wanita malang itu, komunis minta polis menyerah. Namun itu juga tidak dihiraukan mereka. Akhirnya 15 anggota polis, 4 pengawal kampung, 3 polis bantuan, seorang isteri anggota polis beserta 3 orang anaknya terkorban. 

Mereka lebih rela mati dari menyerah diri. Ini keberanian Melayu yang jarang di uar-uarkan. Orang sering menguar-uarkan Melayu pemalas, tak cekap dan sebagainya. Malah ada Melayu melecehkan keberanian Laftenan Adnan kerana kononnya beliau mati mempertahankan British! 

Mereka lupa semangat patriotik Laftenan Adnan yang enggan menyerah dan sanggup mati mempertahankan tanahair walaupun British dah lama cabut lari. Dan ada golongan muda menganggap komunis perjuang kemerdekaan sedangkan mereka lupa 'reign of terror' komunis yang membunuh wanita, kanak-kanak dan orang awam yang tak berdosa tanpa mengira bangsa. Melayu memang suka melecehkan kaum mereka sendiri. 

Manusia Melayu banyak bersabar dan mendiamkan diri dalam banyak hal bukan kerana mereka penakut. Mereka ibarat keris yang tersarung, hanya akan menunjukkan kualitinya apabila benar-benar terdesak. Kesanggupan orang Melayu bersabar jangan disangka kepala mereka boleh disepak. 

Jika tidak percaya cuba bangkitkan kemarahan mereka. Mari kita lihat video ini.




Jangan main-main dengan keberanian anak Melayu. Kami sudah lama bersabar. Dan ANDA telah diberi AMARAN!

Catatan kaki: saya terhutang dengan blogger WAKE UP dimana video ini telah dimuatturunkan dalam blognya.

14 comments:

Anonymous said...

Melayu dulu tak boleh dibeli..tapi melayu sekarang boleh dijualbeli...tgk jer dalam pemilihan UMNO..apa dah jadi beb.

sri tribuana said...

Melayu dulu pun ada yg boleh dijualbeli. Sapa yg serah konsesi bijih timah pada Yap Ah Loy? Begitu juga dgn Perang Larut di Perak, dan banyak lagi jika saya nak tulis. Tak ada bezanya. Cuma Melayu ni tak suka gaduh, dan apabila maruah mereka terancam, jgn nak sogok ke apa ke, mereka akan bangkit.
Sikap saudara yg suka melecehkan Melayu ni yg merugikan Melayu. Melayu bangsa berani, percaya lah. Cuma mereka tidak aggresif.

Anonymous said...

ya..melayu kita tak agresif...bagi sy cuma 1 faktor, kita masih menaruh kepercayaan kepada kerajaan yang memerintah...

andai kata roboh benteng yang tinggal, percayalah kita akan tgk siapa melayu.

sbb itu apa yang penting, kerajaan memahami kepercayaan yang kita berikan..jgn smpai harapkan pagar, pagar makan padi.

Anonymous said...

PASsed Away

Parang panjang Kiyai Salleh mula berasap

Jaga2 bila dh merah hujungnya

pakngah santan said...

anon 10:51 pm, anta tak tau ka pemilihan pkr lagi teruk. menipu dan menipu dan menipu... pasal ketua kepala anugerah tuhan adalah penipu nombor satu.

jangan baca suara keadilan dan harakah saja. memang tak keluar cerita.

parti mana nak diharapkan pertahankan nasib melayu? umno juga. pas dan melayu pkr tumpang sekaki saja.

oRang kAmpong said...

melayu umno memang berani xp melayu pas memang haramjadah.

Anonymous said...

cina rambut ptih mcm puntianak ni adalah satu sebab yg menjadikan melayu mengamuk .... melayu yang menyokong DAP ini adalah satu contoh melayu Islam yang fasik dan munafik ...

YB Raz said...

melayu memang berani..sebab tu banyak budak melayu mati sebagai mat rempit dan duduk melepak dalam pusat serenti...melayu memang hebat huhuhu..

Peminat Baru.... said...

Orang melayu...tanah tumpahnya darah..Tanah melayu....!!!

Orang Cina dan India...?

Takutnya....!!! eee..nk tulis komen pun nnti di katakan rasis...
akta hasutan lah pulak...

Anonymous said...

mak nya cina ni nk dok lama ke tak kat bukit mertajam tu??? jgn dok ckp sedap mulut....tak tau baca bahasa melayu jadi mcm ni le...fahami le Perlembagaan Malaysia artikel 153 tu...bodoh punya cina bangsat.

kalau teman jumpa dia mau dia bisu kena penampar teman nanti...kurang ajar. yg india pulak tak mengaku asal usul. sampai sekarang bangsa depa nk tgk dulu kasta apa klau nk kawinkn anak. piraahhhh...perkataan pariah tu depa punya perkataan yg wujud sampai sekarang ni. malu nk mengaku je..buat kecoh konon...

tunggu bangsa melayu bangkit naaa...penat dah dok bg muka kat cina haprak ngan hindu pariah ni...ckp sedap mulut...ingat selendang merah....

Anonymous said...

Kadang2 aku heran, sepertinya pemimpin2 melayu ni memang mahu anak2 melayu ni mengamuk tunjukkan apa yg patut, Terus terang ckp aku sendiri pun kebelakangan ni memang dah tak blh nak tolerate dgn kafir2 terutamanya dgn ce ya nun alif ni, jgn tersilap sikit je, aku takut tahap kesabaran hilang sendiri dan terus berada di alam yg diluar kawalan.
Bersabau tak tahulah sampai bila?.
Tapi klu nak diikutkan kisah aku sendiri, aku memang puas hati atas apa yg pernah aku balas pada keceluparan kafir2 ni, Alhamdulillah takde apa2 berlaku kat aku dan kwn2 dan benda yg nak di banteras itu pun berjaya dicegah atas nama Allah.
Klu mengikut pada perkiraan aku segala laporan pada pihak berwajib dah dibuat tapi masih lagi tak ade tindakan, yg lama kelamaan semakin menyakitkan hati.
Aku cukup takut klu perkara ni berulang lagi.

Anak Jati Melaka

Anonymous said...

teladani lah sejarah 13 mei... tiada 1 bangsa pon yang akan untung bile sejarah itu berulang kembali.

hangkedee said...

Selagi ujud aljuburi dalam bursa saham pemerintahan negara malaysia akan hancur

Anonymous said...

Dah sampai masa untuk berhenti bercakap. Pas pun tak boleh diharap hanya Takbir untuk jatuhkan Melayu saja. Sekarang kita takbir dengan parang sekali...ALLAHU AKBAR