Followers

Tuesday, December 22, 2009

Kejujuran Sesama Penyangak

Honesty among the crooks.

Jika duit merupakan segalanya, bahkan keselamatan negara boleh diperlekehkan. Enjin General Electric J85-GE-21 yang bernilai RM50juta telah dicuri dan di 'dismantle'kan. Mustahil enjin aircraft sebesar itu boleh diseludup tanpa disedari jika tidak ada konspirasi terancang.

Seorang brigdier jeneral dan 40 kakitangan tentera telah dipecat. Dipecat? Mereka sepatutnya di bicarakan di mahkamah tentera dan dihukum mati. Ini kerana membabitkan keselamatan negara.

Duit penting. Rasuah memang banyak, tetapi kalau sampai ini pun kita bertimbangrasa susah la. Beberapa blogger terkenal minta diadakan Suruhanjaya Di Raja bagi menyiasat hal ini. Mereka antaranya Datuk A. Kadir Jasin, Rocky Bru dan Barking Magpie.

Manakala kita bergelut dengan masalah keselamatan negara yang tiada kompromi, Lim Kit Siang tidak habis-habis mengejar 'hantu' masa silamnya. Beliau minta diadakan Suruhanjaya Di Raja juga bagi menyiasat projek pembinaan selama 22 tahun Tun Dr. Mahathir sebagai PM yang melibatkan kos 100billion.

Masih belum belajarkah? Jangan tendang bola dah kempis nanti sakit kaki sendiri.

1 comment:

nurmani said...

ATM kita mula diresapi pengkhianat kelas atasan. Tak mustahil pertahanan kita mudah tembus jika negara diserang.