Followers

Wednesday, February 13, 2013

Polis Melayu Tak Ada Kuasa?

Syed Akhbar Ali telah memblog isu ini dalam entry Polis Melayu Tidak Ada Kuasa Di Pulau Pinang? Unspinner mempunyai nada yang sama dalam entry Polis Melayu Tidak ada Kuasa, Pulau Pinang Hak Milik Cina.

Blogger Helen Ang juga turut mengulas dalam entry Kes tunjuk 'jari tengah': belum tahu langit tinggi rendah. Helen banyak menekan bahwa STAR sebagai akhbar MCA gagal, malahan sering gagal membawa berita yang menguntungkan MCA dan merugikan DAP.

STAR adalah gunting dalam lipatan, dibiayai oleh MCA tetapi mempunyai kesetiaan terhadap Kristian Evangelist, kebetulan satu mazhab dengan Kristian DAP. Ini golongan Mujahideen Kristian.

Kebanyakkan blogger-blogger sudah membongkar pemuda yang bernama Leong Pei Koe ini.



Pemuda di atas telah menunjukkan isyarat lucah dengan menunjukkan jari tengahnya kepada Pemaisuri Agong ketika lawatan baginda ke Pulau Pinang, menziarahi rakan baginda yang menyambut Tahun Baru Cina. Apabila ditegur oleh ADC Baginda pemuda di atas menjawap polis Melayu tidak ada kuasa di Pulau Pinang ini.

Saya terdengar degungan(echo) 13 Mei di sini, satu peristiwa ahli politik dari DAP berkeras menafikan mereka punca Melayu berbunuhan dengan kaum Cina pada tahun 1969 dahulu. Secara adil, bukan semua Cina seperti Leong, tetapi kebencian penyokong Cina DAP terhadap apa saja yang berbau Melayu sudah mencapai puncaknya.

Pertama Leong menghina Raja Melayu. Kedua, Leong menghina institusi polis dan mengapa mesti dikaitkan Melayu dengan polis? Ayat 'Polis Melayu Tidak ada kuasa' menunjukkan kebencian penyokong DAP bukan hanya kepada UMNO tetapi kepada seluruh institusi Melayu, atau institusi kerajaan yang dianggapnya Melayu.


Polis sedang menahan Leong dan sedang menjalankan siasatan. Malangnya PKR sudah siang-siang menjadikan Leong Pei Koe seperti Teoh Beng Hock. Mungkin Leong lebih berfaedah kepada politik PKR dan DAP jika beliau mati dibawah tahanan polis.

PKR memberi jaminan akan membela Leong dari 'kekejaman' polis(walaupun dia yang menjolok sarang tebuan). Baca sini.

Mungkin benar, Melayu, bukan hanya polis sudah tidak ada kuasa di Malaysia ini. 





5 comments:

Anonymous said...

Anak cina ni bermain ngan api, menyalakan sentimen yang telah di padamkan sejak 1969 dulu. Apabila taik dah naik ke kepala , mereka lupa bahawa Melayu ia lah tunggak negara Malaysia. Jangan nafikan bahawa , setiap anak melayu , dari parti umno ke, parti pas ke, walau pun dari parti pkr, mereka ni masih bangsa melayu. Tak kan bangsa melayu merelakan bangsa sendiri di pijak , di hina dan di nafikan hak . Karenah BABI yakni anuar bin ibrahim membolihkan ni semua terjadi. Lebai lebai pas yang kehilangan modal untuk menerajui bangsa sendiri, menjual agama dan bangsa kaku dan bisu . Mereka dajjal zaman moden. Kenapa terjadi nya anak cina bangsat ni menyombong tak tak tentu hala, kenapa, ada kah kerana si babi anuar ibrahim menjadi payung kepada segala kemungkaran terhadap orang melayu dan islam, jawapan nya , Ya . Lihat betapa bongkak nya mereka sehingga SBP Permaisuri Agung pun di hina. Ini ada lah angkara si kitol zaman modern. Melayu membunuh melayu untuk menjadi boneka sementara. Apabila mereka berkuasa, Perubahan undang undang bolih di laksanakan , sehingga kita menjadi republic. Sokongan yang di berikan kepada parti pembangkang kini, tidak bermakna pada masa hadapan, nasi dah jadi bubur. Cucu cicit kita akan maki hamun terhadap kebobodohan orang melayu masa kini dan selama nya. Akibat nya kita jadi singapork lah . Dengan itu saya syorkan cantas anak cina ni daripada ideologi yang beliau cuba terjermahkan, dan jangan lah pemimpin UMNO cair dengan permintaan maaf nya.Mintak maaf senang aje, yang terguris dan yang tercalar di kalangan orang melayu dalam rasa nya. Humban je saja kat dalam lokap sebagai ketuanan dan pengajaran kepada si bangsat ni. Daulat Tuanku.

Anonymous said...

Pesalah iaitu budak leong ni memang dah ditanamkan dengan sifat racist dalam diri mereka, perkara seperti ini jika dibiarkan akan menjadi satu barah kerana mereka telah menjadikan ianya seperti satu ideologi yang menolak ketuanan melayu dan entah apa yang mereka mahukan? Malaysia untuk satu bangsa sahaja? Politik sempit mereka ini akan menjahanamkan kestabilan dan keamanan yang dikecapi sekarang.

Anonymous said...

Apa ke bodoh PKR nak bela budak terencat akal ni?
Dapat arahan dari Lim Kit Siang ke?

Anonymous said...

JUST LET THIS RACIST RUN FREE. BY NOW EVERYBODY TAHT HAS BEEN HURT BY HIM HAVE A FULL DESCRIPTION ABOUT HIM. SEE HOW FAR HE CAN LIVE WITH HIS RACIST HEAD.

HE CAN SAY SORRY FOR THE DUMBNESS REASON...

SOMEWHERE SOMEHOW....

Anonymous said...

Anak cina main jari
Terbukti hatinya yang langsi
Hasil mahsyul haram bercampur maksiat
Bumi dipijak dicemar onar

Anak kecil main api
Terbakar hatinya yang sepi
Airmata darah bercampur keringat
Bumi dipijak milik kitul