Followers

Thursday, June 21, 2012

Kickdehusam.

Blogger Kickdefella merupakan seorang yang colourful. Saya tidak mengenali beliau secara peribadi namun membaca postingnya, beliau memang sangat berbisa. Pada mulanya blog yang bermaksud 'kick the fellow' mungkin dtujukan untuk 'menendang' Abdullah Badawi. Kita tahu beliau sangat kritikal terhadap kepimpinan Pak Lah sebelum ini.

Beliau mengejutkan dunia blogsphere apabila mengakui Husam memberinya 4 juta untuk menjatuhkan Pak Lah melalui dunia maya. Sejak itu, Kickdefella menjadi bagaikan 'Yahudas' menjual 'Jesus'nya bagi orang PAS.

Dan beliau tidak mempunyai hubungan baik dengan Husam lagi.

Husam dianggap sebagai 'financial wizard' oleh orang PAS. Ini mungkin kerana tidak ramai ahli PAS yang mempunyai kecelikan ekonomi dan kewangan. Contoh klasik "Caecus in mundo ruscus rex est" atau dalam dunia orang buta, yang celik sebelah adalah raja.

Husam telah dikaitkan dengan beberapa kegagalan projek ekonominya di Kelantan seperti projek Kambing  Jamnapari, Takaful Kifalah Warga Emas, Dinar Emas Kelantan. Saya merasakan ramai kita masih ragu-ragu dengan projek Pre-Paid Lebuhraya Tin Milo Kota Bharu-Kuala Krai.

Namun saya merasakan, sebab utama Kickdefella menembak Husam bukan datang dari UMNO. Bagi UMNO, Husam hanya wakil rakyat PAS dan itu sahaja. Husam lebih merbahayakan rakan-rakan politik dalam PAS yang berangan untuk menjadi MB selepas Nik Aziz. Satu ketika, Husam dikatakan anak didik kesayangan Nik Aziz untuk ditonjolkan menjadi MB Kelantan.

Dan ini kurang disenangi oleh beberapa Mullah PAS kerana Husam bukan seorang ahli PAS yang tradisional - janggut tak cukup panjang, tidak berserban dan menurut anak Nik Aziz iaitu Nik Abduh - Husam tidak memiliki ilmu fakahi atau fekah.

Mungkin Nik Aziz boleh mempertahankan Husam jika semua projek dunia Husam berjaya. Namun segalanya menjadi beban kepada PAS. Lepas satu skandal keluar satu skandal yang lain. Dari Bazaar Tok Guru hingga Dinar Emas, Kickdefella terbaru mendedahkan kepincangan projek Husam.

So the fella is no longer Pak Lah. The fella they want to kick now is Husam. Maybe, somehow some faction in PAS who pulls the string.

KickdeHusam.


1 comment:

Anonymous said...

Blog link: ChetDet sudah 11 bulan ago. Bukan ka auto refresh, semua link.

Saya pun amat meminati cara Kick menyusun kata. Kupasannya amat menarik.

RD