Followers

Wednesday, March 23, 2011

Video dan DNA.

Isu video pemimpin kanan Pakata Rakyat masih heboh diperkatakan. Ramai yang cuba meneka siapa sebenarnya Dato' T. Beberapa nama disebut tetapi tidak ada yang pasti. Semuanya hanya spekulasi.

Seperti halnya spekulasi siapa Dato' T, begitu juga spekulasi apa motif Dato' T, dan siapa dibelakangnya. Macam-macam teori timbul. Seperti biasa bagi Anwar, ini merupakan 'konspirasi peringkat tertinggi'. Dulu zaman Tun Mahahir beliau menuduh semua berkonspirasi untuk menjatuhkannya: dari PM ke AG, hakim, polis dan semua saksi yang seramai seratus lebih.

Sekarang mungkin konspirasi melibatkan Presiden Amerika atau PM British. Anwar memang suka teori konspirasi.

Paling menarik teori terbaru, video ini sebenarnya mainan puak-puak Anwar sendiri. Ianya bagi melencongkan perhatian orang ramai terhadap tuntutan minta Anwar menyerahkan secara sukarela DNAnya. Ada sesuatu yang tak kena tentang DNA Anwar.

Seperti yang pernah saya tulis,sample DNA beliau matching dengan DNA lelaki Y dari tuala Good Morning, berus gigi dan botol air mineral tetapi mahkamah menolaknya atas kesilapan technicality. Bukti berkenaan tidak boleh dijadikan bahan bukti kerana cara ianya diperolehi tidak sah.

Hari ini, semua orang tertunggu-tunggu keputusan mahkamah samada mahkamah akan mengarahkan Anwar menyerahkan DNAnya atau sebalik. Apapun keputusan mahkamah hari ini, imej 'kebenaran' Anwar sudah calar kerana beliau sendiri enggan menyerahkan secara sukarela. Jika beliau benar, beliau perlu berani.

Mari kita telusuri kes liwat Anwar - beliau enggan bersumpah sedangkan Saiful bersumpah. Alasannya ada ulama yang melarang. Beliau menangguhkan kes ini selama mungkin. Jika beliau benar, beliau sepatutnya lebih ghairah ingin mengakhiri kes ini secepat mungkin dan membersihkan namanya. Akhir sekali, beliau enggan menyerahkan DNAnya secara sukarela tanpa perintah mahkamah.

Tidak anehkah? 

Mustahil dalam dunia blog dan ketelusan sebegini mahkamah boleh berkonspirasi tentang kebenaran DNA. Jika beliau ragu-ragu, lantik pakar kimia berkecuali sebagai pemantau. Win-win. Jika terbukti DNA Anwar tidak sepadan dengan DNA lelaki Y, Anwar mendapat keadilannya. Berkokoklah dia Saiful dan kerajaan berkonspiras terhadapnya.

Mengapa takut?

Anwar dengan pantas membuat report polis bahawa 'jantan X' menurut Zulkifli Nordin bukan dirinya. Kita mahu lihat keberanian yang sebegini tentang DNA. Jantan X- isunya DNA!

Begitulah tajuk posting Zulkifli Nordin yang terbaru,

No comments: