Followers

Friday, March 4, 2011

10 Minit Bersama Syed Ibrahim - Calon BN Kerdau.

Calon BN Kerdau - seorang yang merendahkan diri.


Pada hari Rabu, saya bersama-sama beberapa rakan blogger berpeluang menemuramah MB Pahang, Datuk Seri Di Raja Adnan Yaakob. MB Pahang telah menjawab beberapa tuduhan pembangkang tentang isu kebankrapan kerajaan negeri Pahang, soal biasiswa Yayasan Pahang dan berbagai lagi. 

Ketika MB Pahang sedang mengadakan sidang akhbar, saya terpandangkan calon BN yang kebetulan berada ditempat yang sama. Saya mengambil peluang ini untuk berbual-bual dengan beliau secara tidak formal. 

Saya memperkenalkan diri sebagai blogger Sri Tri Buana, untuk menghilangkan keraguan beliau saya dari pihak mana. Kami berbual-bual selama lebih kurang sepuluh minit. Beliau memberi layanan yang baik kepada saya dan rakan-rakan yang lain. Beliau seorang yang ramah.

Kebetulan pada ketika yang sama, seorang dari media perdana menemubual beliau. Melihat cara beliau menjawab soalan demi soalan walaupun yang provokatif, Syed Ibrahim memang sesuai menjadi wakil rakyat Kerdau.

Beliau tenang menjawab soalan. Tidak nampak keresahan padanya sebagai calon dan menyerah segalanya pada takdir Allah setelah berusaha sekeras mungkin. Sebelum kami berpisah, sempat beliau senyum kepada saya sambil berkata:

"Terima kasihlah membantu saya."

Dan sempat saya menjawab sambil bergurau: "Sama-sama YB." Sambil tersenyum segan beliau menjawab: "InsyaAllah, mudah-mudahan'.

Sekarang hanya tinggal kurang dari 48 jam tempoh berkempen. Pertempuran sebenar akan berlaku pada 6 Mac, 2011. Moga beliau menang dengan majoriti yang bertambah. Amin.

1 comment:

Peristiwa Review said...

tolong link kan blog ni dalam blog anda, thanks~

http://perkarareview.blogspot.com/