Followers

Wednesday, July 14, 2010

Darul Pasir

 Selangor ibarat seperti maju diatas,berlubang dibawah, kering dikolah - kata Anti PKR Club.

Kata seorang ahli falsafah, jika tidak silap Aristotles, negara adalah diri yang besar, diri merupakan negara kecil. Kata saya pula, Selangor adalah Malaysia kecil, Malaysia merupakan Selangor besar. Perumpamaannya mudah: bagaimana kita mentadbir negeri begitu juga caranya jika kita mentadbir negara - jika diberi peluang.

Selangor merupakan kes klasik negara utopia. Tidak berair, bumi berlubang, kerajaan huru hara, MB hanya boneka kepada parti chauvanist. Harapan rakyat kononnya Pakatan Rakyat mampu memberi saingan kepada kerajaan BN, malangnya Selangor diurus seperti kumpulan kongsi gelap. Isu pasir merupakan contoh betapa gelojohnya PR.

MB sudah terbukti powerless. Kuasa sebenar terletak pada DAP, pada Ronnie Liu dan Teressa Kok. MB hanya boneka sahaja. Pasir kerajaan negeri Selangor diusahakan oleh Kumpulan Semesta Sendirian Berhad(KSSB). Bekas MB Selangor, Datuk Seri Khir Toyo minta tutup KSSB dan kembalikan kuasa meluluskan permit mengorek pasir ini kepada pegawai kerajaan. Baca sini.

Baru setahun beroperasi KSSB sudah mampu memberi bonus beberapa bulan gaji kepada kakitangannya. Kita boleh lihat sendiri bagaimana Malaysia menjadi negara utopia jika PR memerintah Malaysia nanti. Bagaimana mereka memerintah Selangor, begitu juga mereka memerintah Malaysia.

Kuasa sebenar adalah pada chauvanist DAP.



No comments: