Followers

Sunday, January 10, 2010

Negeri Tiada Undang-undang

Sebelum membaca posting ini sila rujuk kepada blog 'Outsyed The Box' di sini: http://syedsoutsidethebox.blogspot.com/

Dalam posting 'Penang Selangor Cowboy Town' beliau menceritakan enam kejadian di Penang kegiatan kongsi gelap berleluasa. Ada kes pembunuh upahan, bom tangan bagi menguggut orang awam memberi 'duit perlindungan', dan berbagai lagi pembaca boleh baca sendiri.

Menurut beliau, kebetulan Penang dan Selangor mempunyai pengaruh DAP dan sebelum ini pun kita terdengar YB Liu, wakil rakyat DAP terlibat dengan kongsi gelap di Selangor. Mujur Perak, walaupun diperintah oleh PAS tetapi kerajaan boneka DAP cepat ditawan semula oleh Barisan Nasional.

Ramai yang berkata, sesiapa memerintah pun sama saja kerana hak istimewa orang-orang Melayu dipelihara oleh Perlembagaan. Memang sama tetapi kita boleh lihat kecenderungan DAP, parti cauvanis Cina yang melaungkan slogan 'Malaysian Malaysia' ini lebih cenderung mencorak negeri mereka dengan cara tradisi kaum Cina: triad, pelacuran, judi dan minuman keras.

Mahukah kita melihat Persekutuan Malaysia ditadbirkan demikian rupa? Mungkin kita kena tanya Nik Aziz, kerana dia minat DAP lebih dari UMNO.

No comments: