Followers

Thursday, June 28, 2012

Saham Felda di Buka Tinggi.

Para pemain twitter pro BN ramai yang tweet tentang prestasi FGVH(Felda Global Venture Holding) yang memberansangkan. Hari ini merupakan kemunculan pertama(debut) FGHV dalam pasaran terbuka BSKL. FGVH telah menjadi kontroversi apabila pembangkang memberi berbagai-bagai gambaran negatif terhadap nasib peneroka apabila ianya di niaga di pasaran saham.

FGVH juga merupakan satu 'perjudian' terbesar kerajaan BN memandangkan ada 30% kerusi Parlimen dalam FELDA. Jika sesuatu yang buruk berlaku, maka BN akan menerima natijah terburuknya.

Hingga kini dikatakan FGVH telah naik sebanyak 19%. Ia disenaraikan bernilai RM4.55 seunit sekarang melonjak RM 5.43 dengan kenaikan sebanyak  88 sen. Satu permulaan yang baik. Tentu pembangkang tdak suka perkara ini.

Walau bagaimanapun, kita harap harga FGVH akan mengekal prestasi baiknya apabila keadaan stabil dan tidak merundum. Terlalu banyak yang dipertaruhkan dengan penyenaraiannya di sini.

1 comment:

Anonymous said...

itu sebab pembangkang serang habis habisan. kalau fgvh berjaya sifirnya tidak ada undi untok pakatan lagi. dengan pentadbiran yang chekap fgvh mampu berjaya. kunci kejayaan: pentadbiran yang kerjakuat, ikhlas dan jujur.