Followers

Tuesday, November 8, 2011

Ku Li Sertai Pembangkang?

Politik Malaysia makin bewarna-warni. Beberapa blogger sudah membuat spekulasi Ku Li akan mengumumkan beliau akan keluar UMNO dan menyertai Pakatan Pembangkang. Malah ada yang meramalkan Ku Li akan menerajui PR bagi menggantikan Anwar.

Blogger yang pertama menulis tentang ini adalah blogger APANAMA dalam posting Finally Ku Li. Kemudian diikuti oleh Rocky's dalam posting A new party again, Ku?  Dan akhirnya Unspinner dalam posting Ku Li and AMANAH leaders will annouce to join Pakatan Rakyat Today? 

Rocky's menyifatkan pengumuman yang bakal dilakukan oleh Ku Li merupakan 'hottest news in town'. APANAMA mengatakan, andainya tidak ada pengumuman dari Ku Li kerana itu hanya spekulasi, maka Ku Li kekal pemimpin UMNO yang disegani.

Ku Li tidak mungkin menyertai PAS, Ku Li tidak mungkin menyertai PKR dan Ku Li tidak mungkin menyertai DAP. Jauh sekali DAP. Jika Ku Li ingin menyertai Pakatan Rakyat tanpa ketiga-tiga parti berkenaan,  PR bukan perikatan yang berdaftar, tidak seperti BN. Jadi kemungkinan itu mustahil juga.

Satu perkara yang pasti, saya berani jamin Ku Li tidak akan menyertai Pakatan Rakyat. Tidak perlu saya nyatakan dari mana saya dapat sumber berkenaan, namun ianya tidak akan berlaku. Saya sangat yakin 201 peratus.




No comments: