Followers

Thursday, November 4, 2010

Anwar Ibrahim Adalah Hydra Moden.

Dalam mitology Greek, Hydra merupakan raksaksa berkepala sembilan. Setiap kepalanya yang dipancung akan tumbuh dua lagi kepala baru. Kelemahan Hydra adalah, salah satu dari sembilan kepalanya itu sebenarnya mortal. Jika dipancung kepala yang mortal itu, Hydra akan mati.

Kita menemui Hydra dalam diri Anwar Ibrahim. Beliau mempunyai banyak kepala. PKR kepala Anwar, DAP kepala Anwar, Hindraf kepala Anwar, PAS kepala Anwar, ABIM kepala Anwar. CIA kepala Anwar. 

Begitu banyak kepala, hingga kita tidak kenal siapa Anwar sebenarnya. Hydra possessed many heads but a vague heart.

Ketika dalam ABIM, beliau merupakan pemimpin gerakan Islam yang tiada kompromi, seolah-olah seinci pun perjuangan Islamnya tidak berganjak. Saya masih ingat beliau dengan retoriknya ketika menentang kerajaan mengatakan bahawa pintu perbincangan telah tertutup. 

Apabila masuk UMNO beliau menjadi pemimpin Islam yang liberal dan toleran kepada semua pandangan.  Dalam ucapannya, beliau bukan hanya sekadar quote hadis, malah quote Confius, Lao Tze, beberapa ahli falsafah India dan Greek ketika dalam UMNO. 

Sebagai pembangkang beliau memperjuangkan ketelusan dan keadilan, walaupun keduanya itu merupakan kelemahan parti Keadilan pimpinan isterinya sebagai pemimpin de jure, dan beliau sendiri sebagai pemimpin de facto. Kroni dan favouritism memang masih amalan Anwar.

Ini menyebabkan rakan-rakannya yang sama berjuang meninggalkan Anwar. Zulkifli Nordin, Zahrain, Ezam, Chandra Muzaffar merupakan antara orang yang meninggalkan Anwar setelah benar-benar mengenali beliau. Beliau hanya raksaksa berkepala sembilan.

Zulkifli Nordin telah mendedahkan sesuatu yang sensasi dalam membahaskan bajet 2011 baru-baru ini. Tanpa pengetahuan PAS, Anwar mempunyai 'Secret Pact' dengan DAP untuk berkuasa di beberapa negeri seperti Pulau Pinang, Perak dan Negeri Sembilan. Seorang calon Melayu dibawah DAP akan digunakan sebagai boneka untuk menjadi Menteri Besar. Baca sini dan sini.

Anwar juga berjanji dengan DAP seandainya beliau menjadi PM, Timbalan Perdana Menteri akan diambil dikalangan DAP. Untuk melancarkan proses 'Chinafication of Malaysia' ini, modes operandi yang sama akan digunakan iaitu seorang boneka Melayu dari DAP akan digunakan.

Saya tidak dapat menjangka apa reaksi PAS terhadap ledakan terbaru maklumat lubuk hati bekas orang kuat Anwar iaitu Zulkifli Nordin ini. Sudah tentu proses memburuk-burukkan Zulkifli ini sedang berjalan oleh pencacai Anwar dan juga pencacai PAS yang pro Anwar. 

Zulkifli Nordin terkenal sebagai seorang perjuang kebenaran yang istiqamah. Saya percaya beliau menyokong Anwar sebelum ini kerana percaya kepada keikhlasan Anwar dalam memperjuangkan prinsip dan hak - terutama berkaitan dengan Islam dan Melayu. Setelah benar-benar kenal siapa sebenarnya hydra Anwar, beliau meninggalkan PKR. Ini membuktikan beliau tidak jumud, tidak juga mementingkan kedudukan dan pangkat.

Dalam blognya YB Zulkifli berkata, berkali-kali Anwar minta mereka bersabar dan bersabar dalam menangani karenah DAP. Ini semua bagi memuaskan hati pengundi kaum Cina yang majoriti menyokong DAP sekarang ini. Zulkifli dan rakan-rakan yang lain tidak sanggup lagi mengorbankan prinsip demi prinsip hanya untuk memenuhi cita-cita Anwar untuk menjadi PM.

Sudah beberapa kali ditipu seperti janji 16 September 2008, mereka tidak sanggup ditipu lagi. Saya harap rakyat Malaysia juga tidak akan tertipu dengan chameleon berkepala sembilan ini. Seperti Dr. Faust dalam novel Thomas Mann, Anwar sanggup menjual jiwanya kepada Syaitan untuk mendapat kuasa.

 "If Hitler invade Hell", kata Churchill, "I will make pact with the Devil."





1 comment:

kelisa_samudera said...

meluat citer pasal DSAI ni.