Followers

Thursday, November 25, 2010

A.B.A

Menjelang pilihanraya ke 12, singkatan ABU sangat terkenal. A.B.U - Asal Bukan UMNO. Sudah tentu pereka singkatan-singkatan ini datangnya dari parti seperti PKR. Sekarang dalam PKR tercipta abbreaviation baru - A.B.A - Asal Bukan Azmin.

Walaupun Azmin kelihatan unstoppable untuk menjadi Timbalan Presiden, dan anak emas Anwar, namun beliau tidak disenangi oleh Presiden Parti - Wan Azizah. Azmin juga tidak disenangi oleh anak Anwar, Nurul Izzah. Azmin hanya disenangi oleh pak turut-pak turut Anwar yang merupakan penyokong membuta-tuli. Blogger Penarik Beca sebagai pembenci UMNO tegar juga tidak meminati Azmin.

Sebelum Zaid Ibrahim membuat keputusan meletakkan semua jawatan dalam PKR dan keluar dari parti berkenaan, Zaid dilihat sebagai tokoh yang boleh menyaingi Azmin. Pernah juga Khalid Ibrahim dilihat sebagai alternatif kepada Azmin. Ramai juga dalam PKR yang neutral dan 'berakal' harap siapa saja boleh menjadi Timbalan Presiden tapi A-sal B-ukan A-zmin.

Mengapa?

Azmin sebenarnya anak didik Anwar, dan rumour mengatakan rapatnya mereka lebih dari sekadar mentor-protege. Ada sesuatu yang ghaib dan gelap menyelubungi hubungan mereka. Saya tidak berani mengatakan ya atau tidak kerana diluar topik, terapi Azmin merupakan penyebab Anwar renggang dengan Ezam, Khalid Ibrahim, Zulkifli Nordin dan ramai lagi.

Oleh itu, ramai pemerhati, atau peminat PKR yang melihat Azmin sebagai pemecahbelah parti berkenaan. Mana-mana group yang neutral dan mengharapkan PKR sebagai pemangkin kejatuhan BN seperti blogger Penarik Beca mungkin menyalahkan Azmin atas segala huru hara dan kekecohan parti itu baru-baru ini. Dakwaan itu ada benarnya.

Parti Keadilan Rakyat tidaklah sebenarnya adil. Mereka menuntut keadilan tetapi de facto leader mereka iaitu Anwar gagal berlaku adil. Anwar akan lakukan apa saja bagi memastikan Azmin akan menjadi Timbalan Presiden dan seterusnya Presiden. Azmin diharap meneraju parti jika apa-apa berlaku pada Anwar.

Dan 'melakukan apa saja' itu termasuk menipu kertas undi, undi hantu, memalsukan ahli, gangsterism dan apa saja asalkan Azmin menang. Nampak gayanya perancangan Anwar-Azmin sudah berjaya tetapi dengan kos. Kosnya, PKR hilang kepercayaan pengikutnya, dan pengundi atas pagar yang suka melihat ketelusan dalam politik.

Sebenarnya, Anwar cuba melahirkan klonnya. Jika guru kencing berdiri, anak murid kencing berlari. Jika guru ajar anak murid jahat sikit, anak murid akan mampu membuat jahat lebih dari gurunya. Jika kita suka slogan A-sal B-ukan A-zmin, apa kata rakyat Malaysia menolak klonnya A.B.A yang bererti Asal Bukan Anwar?

Katakan tidak kepada Anwar.

P/S: But I love ABBA, their music simply the best!

1 comment:

Wake UP! said...

Say no to Anwar. Say no to sodomiser.