Followers

Friday, February 12, 2010

Minyak Dan Air.

Beliau merupakan penentang negara Islam tegar. Dalam petikan youtube semalam beliau menyelar Lim Guang Eng dan bapanya; Lim Kit Siang kerana ber'kompromi' dengan PAS tentang isu hudud, walhal 'kompromi' itu pun hanya helah bagi siapa dapat 'mengkuda'kan siapa.

Petikan di atas sudah cukup membuktikan betapa Karpal dan DAP tidak akan dapat menerima sesiapa sahaja yang hendak mendirikan negara Islam. "Over my dead body" atau "langkah mayat saya dulu". Ini membuktikan posting saya sebelum ini, dalam 'Middle Malaysia'; sememang DAP musuh semulajadi Melayu-Islam.

Mari kita lihat satu lagi amanat oleh seorang politik yang menggunakan 'Islam' bagi melabelkan sesiapa sahaja sebagai kafir. Beliau mempunyai lesen untuk berbuat demikian. Amanat ini dibuat pada tahun 1981.


Jika reason d'tat mereka untuk menentang UMNO adalah kerana UMNO mengekalkan perlembagaan 'kafir' dan UMNO mengekalkan peraturan kafir, bagaimana bekerjasama dengan DAP yang mana sudah terang lagi bersuluh menentang negara Islam. Apa rasional politik mereka?

Dalam Islam kita kena taat kepada ulil-amri kecuali jika mereka melakukan kemungkaran. Bila PAS mendapat kuasa dan menjadi kerajaan seperti di Selangor, mereka menghukum ahli mereka yang menentang arak dijual secara terbuka. Datuk Hasan Ali dikenakan tindakan apabila DAP 'berdehem' dan PAS terpaksa tunduk kerana atas semangat 'pakatan'?

Jadi apa lagi alasan PAS untuk menentang UMNO? Setidak-tidak MCA tidak akan menyentuh isu sensitif dan ini menjadikan mereka zimmi. Sudah terang PAS sanggup bekerjasama dengan DAP yang mana harbi dan menentang negara Islam. MCA tidakpernah membuat statement sedemikian.

Insaflah, minyak(DAP) dan air(PAS) tidak akan bercampur, goncanglah sekuat mana pun.











No comments: