Followers

Monday, January 9, 2012

U Cannot Cheat Everybody, Everytime.




Kadang-kadang politik dan bola ada persamaannya, terutama dalam bab lakonan mereka. Menjelang kematiannya, Augustus Caesar memanggil keluarga rapat dan sahabatnya sahaja, dan dalam keadaan nazak menunjukkan dirinya yang sebenar. Sepanjang hayatnya, dia hanya melakonkan berbagai watak sebagai Maharaja - watak kejam. watak belas kasihan, watak tagih simpati, watak garang dan sebagainya.

PKR adalah seperti Barcelona. Mereka memang melatih kader-kader mereka untuk berbohong dan sering melebih-lebihkan 'kecederaan' apabila bertempur dengan polis. Lakonan mereka sesetengahnya mantap, hingga ramai juga rakyat Malaysia yang percaya. Seperti Barcelona, pengadil membuat keputusan kerana terpedaya dengan lakonan pemain Barcelona yang sudah berlatih berlakon 'sakit'.

BERSIH 2.0 seseorang telah berlatih 'mati' dan Tian Chua sudah tweet real time bahawa Supardi sudah mati, siap ada gambarnya dengan Tian Chua menjelang ke'matian'nya. Adam Adli dan Safwan Anang juga sudah graduate daripada universiti of lying dan berlakon sakit kerana ditendang, ditumbuk dan dipijak hingga patah rusuk, secara ajaib besok boleh berkerusi roda membuat laporan polis dengan tulang rusuk yang sudah sembuh.

Mat Sabu berlakon sakit kononnya dilanggar kereta polis, dan terima kasih kepada CCTV yang akhirnya membuka jalan kepada kebenaran lalu menyelamat maruah PDRM. Poliitik gentleman Malaysia seperti Semangat 46 berlawan UMNO sudah lama ditinggalkan sejak Anwar membentuk PKR. Segalanya adalah pembohongan, pembohongan dan pembohongan.

Syukur kepada teknologi maklumat, ia juga dapat membantu pihak yang difitnah untuk membuktikan sebaliknya, namun PKR tetap buat muka toya setelah pembohongan mereka didedahkan. Mereka adalah new breed of politicians yang muncul bersandarkan kebencian dan bukan ideologi parti. 

ABU atau Asal Bukan UMNO menampakkan slogan kebencian yang tebal tanpa membawa slogan yang lebih baik sebagai saingan kepada UMNO. Hanya kebencian.

901 akan menghidangkan drama yang menarik pagi ini. Sama-sama kita saksikan. Polis mengatakan PKR sudah menandatangani persetujuan 10 perkara melalui Shamsul Iskandar tetapi dinafikan oleh Azmin Ali. Apa yang diharap dari parti semi terrorist apabila membuat perjanjian syaitan. Mereka hanya akan terus berdusta dan berdusta.

Ini antara sebab United State tidak akan berunding dengan terrorist. List of demands will be endless.

For a better Malaysia, tolak parti yang boleh menubuhkan akademik perbohongan seperti PKR. Mereka, seperti Barcelona, tidak mempunyai rasa malu walaupun pembohongan mereka didedahkan.

2 comments:

Anonymous said...

salam..keputusan sudah di ketahui dan seperti biasa jika memihak kepada pihak mereka maka segala2nya adil bagi mereka..inside their mind adil hanya untuk diri mereka sahaja bukan untuk orang lain..itu sebabnya tertubuh parti keadilan dulu..untuk penyokong tegar PKR kalau semua ni konspirasi dari pihak pemerintah akhirannya tidak sebegini..bahlol!

Anonymous said...

AKU HENSEM

Damn3
Aku kalah betting

Damn u Anwar