Followers

Monday, January 2, 2012

Anwar: Imam Mahadi atau Dajjal?

Seseorang pernah menulis dalam blognya, jika di Timur Tengah terjadinya 'Arab Spring', di Malaysia akan berlaku 'Monsoon Change'. Tidak perlu saya sebutkan siapa dan linkkan blognya kerana hanya akan mempromosi ideanya yang tidak bernas.

Namun blogger Barking Magpies mempunyai cerita yang menarik mengenai 'Arab Spring'. Apa yang kelihatan spontaneous sebenarnya tidak spontaneous pun. Ianya merupakan usaha terancang Amerika membiayai NGO dan belia-belia Arab untuk bangun memberontak dan menumbangkan kerajaan. 

Jika menumbangkan kerajaan yang zalim seperti Mesir, itu wajar difahami namun bagaimana dengan Libya? Walau apapun yang dilabel oleh Barat terhadap Gaddafi(moga Allah mencucuri rahmat ke atas rohnya) namun Gaddafi menjaga kebajikan rakyat Libya.

Beliau memberi pelajaran percuma, eletrik percuma, perubatan ke luar negara percuma dan mengapa segelintir rakyat menjadi talibarut kuasa asing bangkit kononnya menentang kuku besi Gaddafi? Dan segelintir itu mengakui kononnya mewakili suara rakyat. Ring a bell?

Kita mengadakan demokrasi kerana kita mahu secara undi kita tahu siapa sebenarnya yang dipilih oleh rakyat, bukan dengan seorang berdua membuat huru hara, menggunakan senjata, didalangi oleh kuasa asing dan mengaku berjuang untuk rakyat.

Di Mesir, pemuda-pemuda Mesir masih berdemo dan bertempur dengan pihak berkuasa walaupun rejim Mubarak sudah tumbang. Dan pihak berkuasa Mesir, walaupun tanpa kerajaan zalim Hosni masih menggunakan kekerasan menangani perusuh. Itu merupakan rule of thumb dalam menangani keadaan darurat.

Menjelang 09.01.2012, beberapa siri Kempen Bebaskan Anwar akan diadakan. Ini merupakan pencaturan terakhir Anwar dengan menggunakan anak-anak muda. Prelude kepada beberapa siri yang telah dirancang itu adalah bantahan mahasiswa bermula dengan perisitwa Adam Adli menurunkan bendera gambar DS Najib. Mereka mendesak AUKU dihapuskan, sedangkan berbagai lagi pintu perbincangan secara bertamadun masih terbuka.

Menjelang tahun 2012, kelompok ini telah berdemo di depan UPSI. Beberapa ring leader, termasuk Adam Adli sendiri telah ditangkap. STAR melaporkan ada dua orang perusuh yang tercedera kerana melanggar cermin sebuah klinik. Adam Adli dan rakan-rakan telah spin mereka dipukul polis. 

Seperti biasa respond dalam masyarakat Melayu adalah dikuasai oleh emosi dulu. Dan ini sebenarnya apa yang pemimpin PR inginkan. Arab Spring atau Monsoon Change perlu bermula dengan darah anak-anak muda. Walaupun SMM menafikan terlibatnya orang politik, namun youtube dibawah ini menceritakan segala:



Jika benar SMM dan Adam Adli tidak didalangi oleh PKR, mengapa kelibat Chegu Bard turut berada dibalai ketika Adam membuat laporan polis? Adakah mahasiswa kita terlalu bodoh dan tidak pandai membuat laporan polis tanpa ahli politik dari PKR?



Di atas merupakan youtube kejadian semalam. Polis minta berbincang dengan aman dengan ketua mereka. Kemudian provokasi bermula dengan ucapan seorang pendemo. Apabila polis minta bersurai dan memberi masa selama 15 minit tetapi mereka enggan. Polis tiada pilihan kecuali menyeret beberapa ketua kumpulan.

Spin tentang Safwan Anang dipijak oleh polis bermula pada minit 4:43. Selain dari suara perempuan menjerit, tiada siapa sebenarnya nampak melalui video ini kaki polis benar-benar memijak beliau. Kemudian mereka melarikan diri dari polis dan merempuh sebuah klinik. Polis mendakwa dua pelajar yang cedera kerana merempuh klinik ini.

Jika berpandukan kes BERSIH, lakon layar hebat Supardi yang mati kemudian hidup semula, saya yakin Safwan yang nazak akan segera sembuh. Namun dalam twitter Adam Adli, dalam perjalanan ke balai beliau mendakwa Safwan Anang sedang nazak. Mari kita lihat persamaan kes Safwan Anang dengan kes BERSIH Anwar:


Tenat bukan?

Tapi


Macam ini ke orang tenat dan nazak?

Apabila guru(baca Anwar) kencing berdiri, anak murid(baca Safwan Anang) kencing berlari. Dan Safwan berguru dengan the master of lie and spin. Ini dia orangnya:



Bekas Bakal PM: Mahadi atau Dajjal?

Meminjam ungkapan Aristotle: "Youth is easily deceived because it is quick to hope."




5 comments:

Anonymous said...

AKU HENSEM

Hebat nombor 9 ni

9 September 2001
9 Julai 2011
9 Januari 2012

Anonymous said...

999 Bomba .
999 Rumah sakit .
999 Balai Polis .
999 tahun lama pajakkan tanah yang
yang diberikan PAS PIS PUS Perak,
Nizar penyukong Cing Ping teger...
9+9+9=27th Anuar bersukara diistana
SG;BULUHHHHH.

Anuar Pening marai.
Mat Sabu Pening mari.
Adam Adli Pening mari.
Tun Dolll Pening mari.
Hancur Melayu dengan boria Pening
dia orang,,,,,.

Anonymous said...

bodoh betul ustaz iblis ni panggil aljuburi sebagai imam mahadi .anwar bukan imam mahadi tapi dia anak dajjal al masih.dia turun dulu,lepas ni bapa dia dajjal al masih akan menyusul dan meliwat apa yang ada di atas bumi.

Anonymous said...

Sekor lembu membawa lumpur habis anak-anak lembu pun terpalit.

Unknown said...

Jawapan pada soalan diatas...Dajjal atau nama lain Pak Sheikh Pungkoq