Followers

Saturday, December 11, 2010

Planet of the Apes

Beberapa hari lepas Husin Lempoyang bercerita tentang beruk. Kemudian dunia blogosphere dari yang picisan hingga ke yang establish seperti Big Dot Com dan Shamsul 'Marahku' menulis diblog mereka 'beruk' mana yang akan ditemui jika kita google 'beruk'.

Kemudian rumour bertiup, seseorang akan dilantik menjadi menteri atau timbalan menteri. Dalam usaha BN memenangi pilihanraya ke 13 untuk keluar dari 'sumpahan' kurang majoriti dua per tiga, kerajaan perlu usaha yang lebih dari biasa. Sepatutnya sudah banyak 'apes' dalam kabinet perlu digugurkan, sebaliknya, lebih banyak apes dikatakan akan menyertai kabinet.

Betul salah belum tentu kerana segalanya hanya rumour. Jika benar, welcome to planet of the apes apabila manusia yang sepatutnya intelligent diperintah oleh beruk-beruk. 

1 comment:

laras satu said...

Planet of the Apes PKR , Anwar,Wan Azizah, Nurul Izzah dan Azmin. Planet of The Apes . Planet of the Apes DAP. L K Siang dan L.G Eng, Kapal Sing dan sing-sing. Planet of the Apes MIC, Samy Velu dan Valpari, Planet of the MCA, Chua Soi Lek dan Chua-chua, Dalam BN masing-masing ada bapak Apes dibelakang. Tidak Apes gergasi sukar jadi Apes. Itulah hakikatnya. Apes Google, masih ada bapak Apes menunggu dan menggosok taring. Lagi?... lu fikirlah sendiri.