Followers

Wednesday, December 29, 2010

Oh Semua Itu Duit Pembayar Cukai.

Terkejut juga saya membaca cerita bagaimana kerajaan negeri Selangor mengadakan Demo Air di masjid negara baru-baru ini dengan menggunakan duit kerajaan. Blog Outsyed the Box menulisnya dalam tajuk RM265k Taxpayer's Funds for Demonstrations.

Blog APANAMA turut mendedahkan perkara yang sama, dalam tajuk Quarter Million Demo Man. Jadi begini cara kerajaan Pakatan Rakyat membelanjakan duit pembayar cukai. Mereka ingin jadi baik, menjanjikan 'bulan dan bintang' kepada pengundi. Mereka menjanjikan air percuma, kemudian terpaksa membayar juga kepada Syabas. Sekarang sudah pening, mula demo sana demo sini.

Kalau free tak apa, kalau demo itu atas sukarela demi agama, bangsa dan negara tapi rupanya dengan kos. Kosnya adalah sebanyak RM265 ribu, duit kerajaan negeri a.k.a duit pembayar cukai. Jadi ini cerita klasik 'rompak Ahmad sebab nak bayar Ali'la. Kesian.


Kalau macam ini siapa-siapa pun boleh keluar macam-macam manifesto manis-manis. MB boleh guna banyak kuasa lain sebab hendak tutup isu air ini, antaranya menyalahkan kerajaan Pusat. Bukan ke banyak Ahli Parlimen dari Pakatan Rakyat di Parlimen, minta la Khalid Samad berdebat di Parlimen, buat demo jumpa Agong, perbelanjaan pakai duit kerajaan merugikan. 

Macam mana hendak jadi alternatif kepada BN macam ini perangainya.

1 comment:

Wake UP! said...

This is a waste of the taxpayers money which could have been used for better purposes.