Followers

Monday, March 4, 2013

"Polis Tetap Anjing Kerajaan" kata media PKR



Tidak ada simpati, tidak ada rasa hormat kepada keluarga anggota polis yang terkorban, media PKR terus melabelkan polis sebagai 'anjing kerajaan.' Sila rujuk kepada link ini jika anda tidak percaya. Saya  copy and paste artikel itu dalam blog ini. Warna biru adalah komen saya.


SEJAK semalam, laman ini melihat media arus perdana, terutama TV, berulang kali menyiarkan rakaman video isteri dan anak 2 anggota Komando VAT69 yang terkorban.  Ramai di kalangan orang yang menonton imej tersebut dilihat mengalirkan air mata, apa yang sedih sangat pun tak tahulah, macam saudara dia yang mati.
Persoalannya sekarang, apa yang cuba dicapai dengan memainkan video tersebut berulang kali?  Adakah cuba nak mendapat simpati rakyat atau cuba nak memperbaiki imej polis yang begitu teruk terjejas sekarang ini dek perlakuan rasuah yang berleluasa?
Pakatan Rakyat mengecam sekeras-kerasnya eksploitasi kanak-kanak dan janda dalam isu ini semata-mata untuk meningkatkan imej polis dan kerajaan.(BERSIH juga eksploit kanak-kanak dan wanita)
Ada lebih banyak isu di luar sana membabitkan intergriti pasukan polis yang perlu diberi perhatian kerajaan, seperti kekejaman yang dilakukan mereka dalam himpunan Bersih 3.0 tahun lepas dan bukan cuba meraih publisiti murahan dengan tindakan seumpama ini.
Untuk rekod, sejak zaman reformasi bermula pada tahun 1998, Datuk Seri Anwar Ibrahim kerap menggelarkan polis sebagai anjing kerajaan kerana kepatuhan melampau pasukan tersebut terhadap pemerintah, termasuk menzalimi rakyat dalam pelbagai bentuk dan cara.
Pakatan Rakyat tetap melihat banyak yang tidak kena dengan pasukan polis sekarang dan semua ini memerlukan rombakan besar-besaran diperingkat operasi dan pengurusan.
Jangan haraplah insiden kematian 2 orang anggota Komando ini akan mengubah pandangan negatif rakyat terhadap pasukan polis.  Rasuah tetap rasuah, penyelewengan tetap penyelewengan, tidak ada ubat untuk menangani semua itu melainkan perubahan drastik dalam pasukan polis secara keseluruhannya.
Hanya orang bodoh saja yang percaya pemutaran imej-imej seumpama ini dapat memperbaiki imej polis yang sedang teruk tercalar.

Bagi PKR, semuanya politik.


6 comments:

Anonymous said...

kalau jadi apa2 pun, dia orang tetap pi balai buat repot pois..aaai, repot dengan anjing kerajaan jugak??? - Fizaham

Anonymous said...

Selepas 1998, Anwar di oecat dari UMNO dan kerajaan. Pasal tu mula benci Polis. Tambah lagi bila di tumbok oleh KPN Rahim Noor, kerana maki polis masa dalam tahanan.

Tapi semasa jadi TPM & Menteri Kewangan, Polis amat setia dan patuh atas arahannya sehingga boleh dipergunakan dan di arahnya Unit Tindakan Khas(UTK), serang rumah Ummi Hafilda dan paksa untuk tarik balik surat yang membongkar kesalahan sexualnya yang di tujukan kepada Tun Dr.M.

Dia di tuduh menyalah-guna kuasa polis dan dijatuhi hukuman 9tahun penjara. Dia bebas kes liwat kerana masaalah teknikal.

RD.

Anonymous said...

Hai mengapalah kena tumbuk je dulu, kan elok tembak je biar dia MAMPUS. Selamat orang Melayu, Selamat Islam dan sekarang Selamat Malaysia.

Tan Sri ni pun satu, patut tembak je...

Anonymous said...

PGayR adalah anjing DAPigs. DAPigs anjing Parti Ajaran Sesat. Parti Ajaran Sesat anjing PGayR. Semuanya anjing-anjing parti Penipu Rakyat. Manifesto Bukan Janji! Pegi mamposlah lu.

Anonymous said...

Aku baca kitab tua,terjumpa kisah anjing dengan tujuh orang pemuda yang beriman dan solleh tidur dalam
gua,kerana lari drp kekufuran dan
kezalim.Kisah ini anda boleh dapat
dalam Quran...surah Al kahfi....

Mengapa anjing ikut orang baik dan beriman ..... Pulihara anjin tidak
haram...boleh buat pengawal dan jaga
kesalamatan kebun rumah...

B.A.B.I....tak boleh harap langsong...pengotor prerosok
tanaman......Orang Melayu marah
akan maki ....sepolan tu perangai
macam babi .....heh....


Anti kaum luth.

Anonymous said...

org yg tidak berperangai babi dan tidak berhati babi sudah lama menjauhkan diri drp abang non si superbabi. org yg masih bersama si superbabi sebenarnya lebih babi drp babi, maka jika anda masih bersangka baik dgn si superbabi itu maka kenalilah drp sekarang tempat anda di akhirat nanti