Followers

Tuesday, June 5, 2012

Some guys have all the luck.




"Some guys have all the luck, some guys have all the pain,
some guys get all the break, some guys do nothing but complain."

Dalam lirik lagu 'Some guys have all the luck' ini, says suka bahagian: "some guys do nothing but complain.

Ini mengingatkan saya kepada PR. Mereka akan complain apa saja yang kerajaan buat tetapi hakikatnya mereka sendiri tidak berbuat apa-apa. 

Melalui The Mole, saya dapati ahli PKR, K.Vasanthan Kumar telah  memfitnah YB Kamalanathan, Ahli Parlimen Hulu Selangor menyalahgunakan netbook 1Malaysia. Sepatutnya netbook itu diagihkan kepada pelajar yang ibubapa dibawah pendapatan RM 3000. Vasanathan menuduh YB Kamalanathan sebaliknya mengagihkan netbook itu kepada ahli MIC dan kegunaan sendiri.


Sementara blogger Tony Yew pula membuat penyelidikan sendiri apabila beliau turut hadir dalam taklimat yang dibuat oleh SKMM pada tahun 2010. Beliau memahami mekanisme pengagihan yang di buat oleh SKMM. Ahli-ahli Parlimen hanya hadir semasa Upacara Penyampaian sahaja.

Lihat kenyataan Tony Yew di bawah:


The way the netbook is distributed is based on a 70-30% ratio (70% being those who qualified through their means, basically those who earned below a fixed household income and registered with the ekasih program of the welfare ministry and 30% being those who are in the community category, like those living in remote areas that conduct community welfare programs programmes.


Pengagihan itu perlu mengikut kriteria yang telah dikeluarkan oleh SKMM. Bukan semudah itu untuk disalahguna oleh mana-mana Ahli Parlimen.

Vasanthan Kumar, seperti Fauziah Salleh merupakan typical PR. Mereka akan complain dan bangkang apa saja walaupun memberi kebaikan kepada rakyat. Tapi, mereka sendiri tidak berbuat apa-apa yang lebih baik selain menunjukkan kelemahan pihak lawan.

Saya turunkan gambar dari gambar Facebook sahabat saya Jas Salleh. Gambar ini adalah ringkasan sikap Pakatan terhadap segala masalah rakyat. Tentu dalam bentuk jenaka:






Indeed, some guys do nothing but complain.


No comments: